Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Hun er som hun skal,for å si det slik,men hun krabber ikke,åler seg ikke eller reiser seg opp.. Kjenner jeg blir litt bekymret,eller er hun bare litt treg?
spireliten Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Kan hun sitte? Rulle rundt? Hadde jeg vært deg ville jeg ha kontaktet helsestasjonen å spurt der. At du er bekymret er god nok grunn til å spørre om råd.
"gullet" Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 vel alle barn er veldig individuelle, men har du sjekket om hun kan være plaget m KISS ??? det hindrer motorikken.. for tror ikke de skal være så trege som du beskriver. du kan sjekke ut denne linken :-) http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/symptomer Gutten min går til behandling for dette, veldig glad vi oppdaget det så tidlig som vi gjorde, han er bare tre mnd nå da.. men hva sier de på helsestasjonen?? må legge til at på min HS så oppdaget de det ikke, komenterte det ikke før jeg sa vi gikk t behandling, da såg de det helt klart at han var veldig plaget...blir så oppgitt...
Mamma Mirabell Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 hmm... jeg hadde ringt å hørt med helsestasjonen.. har de aldri sagt noe på de andre kontrollene da?? de sjekker jo slikt på hver kontroll...
"gullet" Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 tra kontakt m en manuell terapaut der du bor, det koster ingenting for behandling til barn
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Hun sitter stødig,og hun kan legge seg ned fra sittende stilling.. Hun ruller rundt som bare det i senga til oss foreldre,men ikke på gulvet som ett forsøk på å komme seg rundt omkring. Skal lese den linken nå.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 ingen slike symptomer på henne.. Har ikke vært på kontroll siden 9 mnd,de nevnet ingeting da,og jeg spurte da.. skal dit på 1 års kontroll om 2 uker. Barnelegen er jo også der da..
"gullet" Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 nei da har hun vel bare bestemt seg for å vente til hun kan løpe :-) mange som ikke krabber men hopper rett over til å gå
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Har lånt en slik gå stol til henne,for jeg må få gjort noe i huset,og da freser hun rundt på den...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Når de ikke har sett på det som et problem på helsestasjonen så tror jeg nok du kan slappe av :-) Noen er litt mer bedagelige enn andre. MEN: dersom du er bekymret bør du unngå å sette henne mye opp (sier ikke at hun ikke skal få sitte i det hele tatt) eller sette henne i gåstol, dette kan nemlig føre til at hun ikke "gidder" (og da særlig om hun er litt lat) å forsøke å reise seg opp/sette seg opp etc. Dette er IKKE kritikk, kun et velmenende råd :-)
"gullet" Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 ene gutten min, han turte ikke å slippe seg, han gikk fint hvis han holdt i noe... tror d var dagen før 1 års dagen han gikk noen vaklende skritt alene
"gullet" Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 en manuell terapuat behandler m press, trykking og klemming, litt alla fysioterapaut
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Innrømmer att hun har sittet mye,men hun har vært mye dårlig,så for att jeg skal ha fått gjort noe,så har hun sittet på gulvet,for ligger hun bare på magen,så blir hun fort lei,særlig under sykdom,da har det vært nok med bare noen få min..selvom hun faktisk kan ligge slik lenge,kjempe lenge,men da må jeg også sitte der. Hun gikk ned i vekt og vokste ikke så mye,men det er pga av sykdom,da hun nesten ikke ville spise m.m,fått det bekreftet. Gå stolen har hun vel brukt fra hun var 10 mnd,men ikke ikke mer en totalt 15-30 min om dagen.. Huff,kanskje det er min skyld bare..
"gullet" Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 neida, dtte er ikke din skyld, du må ikke få dårlig samvittighet... ingen er like og det finnes ikke en riktig fasit
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 Slapp av, det er nok ikke din feil. Jeg har et tantebarn, som var meget bedagelig som liten. Krabbet sine første små skritt på helsestasjonen, på 1 års kontrollen. Gikk ikke før h*n begynte i bhg i en alder av 17 mnd. H'n og satt bare på gulvet, viste ingen interresse for og flytte seg i det hele tatt. Mest sannsynlig ordner det seg, men hvis du er bekymret ville jeg snakket med hs om det, eventuel få henne sjekket av en manuell terapeut. ps nå er det full fart i tantebarnet mitt, som nå er 2 år gammel.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #17 Skrevet 26. mars 2008 Hun er veldig rolig av seg. Sitter lenge og studerer leker,det har hun gjort hele tiden,rolig og bedagelig jentebarn,men skal som sagt snart på 1 årskontroll,og skal høre med de da. ligger på gulvet nå,heiser opp rompa,men bena klarer ikke hun å dra til seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå