Gå til innhold

12 mnd og beveger seg ikke..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er som hun skal,for å si det slik,men hun krabber ikke,åler seg ikke eller reiser seg opp.. Kjenner jeg blir litt bekymret,eller er hun bare litt treg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun sitte? Rulle rundt? Hadde jeg vært deg ville jeg ha kontaktet helsestasjonen å spurt der. At du er bekymret er god nok grunn til å spørre om råd.

Skrevet

vel alle barn er veldig individuelle, men har du sjekket om hun kan være plaget m KISS ??? det hindrer motorikken.. for tror ikke de skal være så trege som du beskriver. du kan sjekke ut denne linken :-)

 

http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/symptomer

 

Gutten min går til behandling for dette, veldig glad vi oppdaget det så tidlig som vi gjorde, han er bare tre mnd nå da..

 

men hva sier de på helsestasjonen??

 

må legge til at på min HS så oppdaget de det ikke, komenterte det ikke før jeg sa vi gikk t behandling, da såg de det helt klart at han var veldig plaget...blir så oppgitt...

Skrevet

hmm... jeg hadde ringt å hørt med helsestasjonen.. har de aldri sagt noe på de andre kontrollene da?? de sjekker jo slikt på hver kontroll...

Skrevet

tra kontakt m en manuell terapaut der du bor, det koster ingenting for behandling til barn

Skrevet

Hun sitter stødig,og hun kan legge seg ned fra sittende stilling..

Hun ruller rundt som bare det i senga til oss foreldre,men ikke på gulvet som ett forsøk på å komme seg rundt omkring.

 

Skal lese den linken nå.

Skrevet

ingen slike symptomer på henne.. Har ikke vært på kontroll siden 9 mnd,de nevnet ingeting da,og jeg spurte da.. skal dit på 1 års kontroll om 2 uker.

Barnelegen er jo også der da..

Skrevet

nei da har hun vel bare bestemt seg for å vente til hun kan løpe :-) mange som ikke krabber men hopper rett over til å gå

Skrevet

Har lånt en slik gå stol til henne,for jeg må få gjort noe i huset,og da freser hun rundt på den...

Skrevet

Hva er en manuell terapeut da? hi

Skrevet

Når de ikke har sett på det som et problem på helsestasjonen så tror jeg nok du kan slappe av :-) Noen er litt mer bedagelige enn andre. MEN: dersom du er bekymret bør du unngå å sette henne mye opp (sier ikke at hun ikke skal få sitte i det hele tatt) eller sette henne i gåstol, dette kan nemlig føre til at hun ikke "gidder" (og da særlig om hun er litt lat) å forsøke å reise seg opp/sette seg opp etc. Dette er IKKE kritikk, kun et velmenende råd :-)

Skrevet

ene gutten min, han turte ikke å slippe seg, han gikk fint hvis han holdt i noe... tror d var dagen før 1 års dagen han gikk noen vaklende skritt alene

Skrevet

en manuell terapuat behandler m press, trykking og klemming, litt alla fysioterapaut

Skrevet

Innrømmer att hun har sittet mye,men hun har vært mye dårlig,så for att jeg skal ha fått gjort noe,så har hun sittet på gulvet,for ligger hun bare på magen,så blir hun fort lei,særlig under sykdom,da har det vært nok med bare noen få min..selvom hun faktisk kan ligge slik lenge,kjempe lenge,men da må jeg også sitte der.

Hun gikk ned i vekt og vokste ikke så mye,men det er pga av sykdom,da hun nesten ikke ville spise m.m,fått det bekreftet.

Gå stolen har hun vel brukt fra hun var 10 mnd,men ikke ikke mer en totalt 15-30 min om dagen..

Huff,kanskje det er min skyld bare.. :(

Skrevet

neida, dtte er ikke din skyld, du må ikke få dårlig samvittighet... ingen er like og det finnes ikke en riktig fasit

Skrevet

Slapp av, det er nok ikke din feil. Jeg har et tantebarn, som var meget bedagelig som liten. Krabbet sine første små skritt på helsestasjonen, på 1 års kontrollen. Gikk ikke før h*n begynte i bhg i en alder av 17 mnd. H'n og satt bare på gulvet, viste ingen interresse for og flytte seg i det hele tatt. Mest sannsynlig ordner det seg, men hvis du er bekymret ville jeg snakket med hs om det, eventuel få henne sjekket av en manuell terapeut.

 

ps nå er det full fart i tantebarnet mitt, som nå er 2 år gammel.

Skrevet

Hun er veldig rolig av seg.

Sitter lenge og studerer leker,det har hun gjort hele tiden,rolig og bedagelig jentebarn,men skal som sagt snart på 1 årskontroll,og skal høre med de da. ligger på gulvet nå,heiser opp rompa,men bena klarer ikke hun å dra til seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...