Gå til innhold

grøt 4mnd. Hvor tykk, hvor mye..

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøvde litt grøt idag, syns den var fryktelig tynn og turte ikke gi mer enn ca 2 teskjeer (vanskelig å vite hvor mye som faktisk går ned :) ) Men skal den være så tynnsom vann? på pakka str det at 3/4 dl er smaksporsjon, men det er jo veldig mange teskjeer. trodde man skulle begynne bare med et par, eller? uff helt grønn jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på en full porsjon m grøt så er det ca 3/4 dl pluss ca 1 dl melk, jeg lager grøten av ca 3 ss grøt ( bruker strøkne måleskjeer) og så bruker jeg ca 120 ml melk.. han til meg liker ikke at den blir for tykk, så da sper jeg i m litt mer melk noen gagner

veldig greit og bare begynne sånn som du gjorde, for å se om h*n tåler det.. og så kan du gradvis øke opp m mer..

vi startet m velling og gikk deretter over på litt tynnere grøt og nå gir jeg den sånn som beskrevet, han til meg er snart 3,5 mnd. Begynte m velling når han var 12 uker.

noen gir malt i melka t grøten, men vi har ikke trengt d, faktisk så fungerer magen bedre nå.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hva med å lage grøten som en litt tykk vaffelrøre? Den skal jo ikke renne av skjea.Jeg gav han egentlig så mye han ville fra første stund, det var jo ikk mye han ville ha. ganske fort fikk han spise seg mett på grøt, og hadde aldri vondt i magen. Husk å bruke en liten ts malt i en posjon, da blir ikke magen så hard.

Jeg tror at om ungen reagerer på grøten vil du merke det fort. Går det bra i dag, øker du litt i morgen, og så er det bare å kjøre på.

Skrevet

snuppa mi ville ikke ha sånn tynn grøt,spytta bare ut igjen.. begynte med tykk med en gang, har ikke vært noe problem her.

Skrevet

Hvis barnet har vondt i magen DAGEN ETTERPÅ kommer det av det bittelille hun fikk av grøt da, eller må det være noe jeg har spist selv?? Lagte litt småtynn grøt i går og gav henne ca 4 teskjeer av denne i 12 - tida. Gikk fint i hele går og i natt, men i halv ni tida i dag begynte skrikinga!! Spiste også litt smågodt igår selv om kvelden når jeg så frustrerte fruer... Var det grøten eller smågodtet?? Hmmm

Skrevet

tror nok det kan være smågodtet hun reagerte på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...