Gå til innhold

Æsjj.. Hva skjer med øyet mitt?????? =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er høyre øyet.. Plutselig så flimrer det på en måte på siden av øyet hele tiden.. Konstante lysglimt.. Når jeg f.eks skal lese så forsvinnet ordene for høyre øyet mitt.. det er bare på høyre side av høyre øye.. Æsjj.. dette er ekkelt.. Helt merkelig følelse.. =(

Noen som har opplevd dette.. Var i 10-15 min nå.. =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å få det en stund før migrenen slår inn... Sånn flimring på det ene øyet, slik at sidesynet forsvinner...

Skrevet

Kjenner det begynner og verke i hodet også.. Men jeg har ikke migrene da.. .. Blir jo kjempesliten av det...

Skrevet

det pleier jeg også Atelodex...

Skrevet

Er du gravid? ..jeg var slik da jeg var gravid. Satt å så på tv,. og plutselig forsvant halve skjermen. Utrolig ekkelt. Legen hadde ingen forklaring, men de sjekket ift svangerskapsforgiftning. Noe det heldigvis ikke var.

Skrevet

jeg har heller ikke hatt migrene hele livet da..

plutselig så kom det bare liksom.. og på meg slo dette kraftig ut på slutten av første svangerskapet mitt. da var jeg 23 år...

Skrevet

Jeg tror jeg er gravid.. Dvs jeg fikk positiv test i går kveld.. men skal dobbeltsjekke hos legen.. Opplevde aldri noe sånt i mitt forrige svangerskap..

Skrevet

oi... skulle ikke lagre så fort da...

på føden klarte de ikke finne ut av hva det var (legen min hade så klart ferie på denne tida), men fastlegen sa i ettertid at det var klassiske tegn på migrene.... og har hatt det til stadighet etterpå også..

Skrevet

Har jo hatt noe som kunne ligne migrene en gang tidligere,, det ilte til i hodet med jevne mellomrom.. Såpass vondt at jeg følte for og kroke meg sammen når det kom.. Var da også veldig lyssky.. Dvs øynene begynte nesten og renne med en gang jeg så på skarpt lys.. Pluss veldig rød i øynene..

Skrevet

Høres ut som auramigrene. Man kan få det selvom man aldri har vært plaget av migrene tidligere, jeg fikk det første gang når jeg var over 20år og har vært plaget av det i perioder etter det. Noen får vondt i hodet etterpå, mens andre ikke får det. Jeg har lært meg at det lureste jeg kan gjøre er å legge meg og slappe av og lukke øynene, så kanskje jeg unngår den verste hodepinen og bare blir tung i hodet. Og hvis du virkelig er gravid, så kan hormoner være med på å gjøre at man får migrene. Min migrene ble forverret når jeg begynte på p-piller og bedre igjen når jeg gikk over til p-ring. Vet om en annen som fikk migreneanfall første gang mens hun var gravid og som etter det har vært plaget i perioder (men det kan forsvinne når gravidhormonene forsvinner etter fødsel)

Skrevet

Nå er blinkingen over.. Veldig vondt i hodet.., men begynner og avta litt det og nå.. Merkelig.. jeg er som sagt gravid såvidt jeg vet.., men det er jo ikke mer en 4 uker og 2 dager eller noe.. Akkurat funnet ut at jeg er det.. Merkelig om det skal gi utslag så fort om det skjer pga graviditet..

Skrevet

Eg fekk migrene med aura i forbindelse med fødselen til siste. Første anfallet hadde eg på sjukehuset.... Og er dessverre ikkje kvitt det, den dukkar opp med jamne mellomrom, og helst i forbindelse med stess/påkjenningar.

Migrene er noke ein kan få når som helst, det er ikkje sikkert det er fordi du er gravid. Det kunne komt uansett....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...