Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Jwg har Mei Tai som har vært suveren. Jenta mi er 4 mnd. Men i detsiste har ho ikke likt å sitte der, tror bena er for lange til å sitte i froskestilling og for korte til å være utenfor. Vi har nå bestilt Ergo sele.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har begge deler og ville valgt Meitai til en så "stor" baby. Sjalet var greit når han var nyfødt, men etter det har jeg ikke brukt det engang omtrent.
Yo&La+spire Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Først: En 4 mnd beibi kan nok fint sitte utenfor med beina i meitai:) De trenger ikke henge ned....fra snuppa var 6 uker satt hun med beina utenfor, og hun er ikke spesielt läng i beina;) Men ergo er fantastisk også da.... Når det gjelder å anbefale meitai eller sjal sliter eg altså...helst sier eg bare; hvorfor ikke begge deler? Kommer jo litt ann på hvor mye dere bærer da, men eg har flere meitaier og flere sjal. Men så bærer eg så og si hver dag.... Snuppa er 1 år og sjal er helt klart vår favoritt. Det er veldig anvennelig, ikke vanskelig å knyte når en først får det til og man kan knyte på uendelig mange måter. Eg synes også sjalet gir best avlastning for meg som bærer, særlig nå når snuppa er så stor og tung (ca 9.5 kg). Eg kan bære i timesvis i sjalet. Meitai liker eg til innebæring og visst eg vet at det blir mye på og av. Det er raskere å knyte, men eg klarer ikke bære lenge i meitai nå når snuppa er så tung (det er individuelt da, andre klarer det). Sambo har en ergo, fordi dener superenkel å få på og fordi alt annet blir for feminint for han;) Kjøp brukt, så har du råd til mer!
Elskeråværemamma Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har bestilt denne - noen som vet om den er bra?? jenta mi er ca 6 kg og snart 4 mnd!! http://www.closebabycarrier.com/
Bergene Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Skal du ha sjal må du i alle fall ha vevd sjal (elastisk er ikke så behagelig over lang tid etter babyen er 4 -5 mnd.) Vil du ha noe som er enkelt å lære seg tar du mei tai. Men selv liker jeg veldig godt sjal også, om jeg skal bære veldig lenge velger jeg gjerne det. Skal du på tur med både vogn og bæretøy ville jeg valgt mei tai, den har vi alltid under vognen her, da mei tai er lettere å begynne å knyte på seg utendørs om baby er lei vognen og du må bære litt ;-).
Yo&La+spire Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Sjalet i den linken har eg aldri hørt om/sett/prøvd før...ser ut som et elastisk sjal visst eg ikke ser feil...(hehe, for lat til å lese info på engelsk ja...) Og så ville eg bare si at hva folk anbefaler kommer jo ann på hva de liker selv, så det er vanskelig å velge utifra det....eg liker best sjal fordi eg ikke klarer bære lenge i meitai, men det er jo MEG. Som sagt veldig individuelt....vil anbefale deg å dra på et bæretreff så du får prøvd litt forskjellig. Det finner du her: http://www.tettinntil.no/forumet/forumdisplay.php?f=60 Si fra visst du bor i bergen da, her har vi bæretreff "heeele tiden";)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har det omvendt, blir svett og utilpass av å bære i sjal og synes det fortere blir tungt, men Meita ka jeg bære lenge i. Nå bruker jeg dette lite da, Meitaien blir bare brukt dersom han er sur og jeg MÅ gjøre noe i huset eller når vi skal på tur i skogen hvor vognen ikke kommer frem, evt på kjøpesentere om det er veldig mye folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå