roxanne Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 Vi bor i et boligfelt og i påsken begynte en grå nydelig gråpus å vanke rundt vårt hus. Det var kaldt (13 minus), den frøs og var sulten. Jeg synes ikke noe om å mate andre sine katter, men denne katten trengte virkelig mat og varme. Så vi tok den inn med det resultat at den kommer tilbake til oss. Nå har jeg lyst å finne eieren før katten bosetter seg helt hos oss. Det er jo ikke vår katt og noen må jo savne denne nydelige katten. Kanskje eierene dro på påskeferie? Noen som har gode tips på hvordan finne eierne?
*Minnie Mus* Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Ville sluttet å gi den mat i alle fall. Sett inn en annonse i avisa eller noe... sett opp noen ark med bilde på i nærbutikkene osv... Kan jo være at han går hjem hvis det ikke er mer mat å hente.. eller kanskje det er en husløs katt...
roxanne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 Jeg synes det er så vankelig nå med å være så hard (med og ikke gi den mat etc.) på grunn at det er masse snø her og kaldt. Hadde det vært vår/sommer så hadde jo situasjonen vært en helt annen. Noen må eie denne katten, den er så veloppdragen og husvant - mulig også litt rasekatt i den, fordi den har så spesielle øyne. Den er nok litt på sjekkern fordi det bor en damepus ved siden av oss, så det blir nok vanskelig å bli kvitt den helt. Dessuten så har jeg et massivt mas fra to katteglade barn som synes synd på den. Det blir nok en dør til dør aksjon i ettermiddag, kanskje noen av naboene vet hvem som eier den.
roxanne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2008 PS. Alt hadde vært mye enklere om folk hadde vært flinkere til å merke kattene sine.
roxanne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har prøvd å sjekke det, men finner ikke noe. Hvordan ser øremerker ut - er de tydelige?
Melkedrøm Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Slutt å mate den ja..Har selv en katt som ble "kidnappet" slik. Naboen kom tilfeldigvis over den, så han er hjemme igjen nå heldigvis. Mange katter er ID merket så du kan jo ta den med til dyrlegen og se om den har microchip. Tror dette skal være gratis å sjekke, så det er vel første bud.. Jeg vet du bare ville vel, men kjenner jeg blir så provosert når folk gir andre katter mat. Hun som "kidnappet" vår katt prøvde hvertfall ikke veldig hardt å finne eieren. Han er nemlig ID merket..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 Øremerking er tydelige. Da ser man tydelig tall som er merket der. Sett opp lapper, annonse i avisen. Bor du i byer eller lign, så finnes det kattehjem som du kan kontakte. Hør med veterinær.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 om den er øremerket er det en tatovering inni øret.. noen tall... Om katten er mørk kan det være litt vanskelig å se... Ta den med til dyrlegen så kan de sjekke etter mulige merkinger...
roxanne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2008 Takk, jeg kal sjekke det. Jeg lette etter en chips, har ikke tenkt på om at det er mulig å tatovere inn øremerke :-)
Elfi regndråpe Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Se på www.nettkatten.no Der finner du katter som er savnet. Er katten chipsmerket så har de ofte tatovert ID i øret sitt.(men ikke nødvendigvis)
Melkedrøm Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Veldig vanskelig å kjenne micro chippen.. Jeg har lett etter den på katten vår, men har ikke kjent den. Så det skal noe til å finne den slik. Bør nok ta den med til dyrlegen, så scanner de katten for å se om den er merket Lykke til med eier jakten.
roxanne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. mars 2008 Nå har ikke jeg til vane å mate katter som flyr rundt her, med situasjonen var spesiell i påsken - nesten ingen folk hjemme og en helt utslitt, forfrossen katt som lå helt utmattet utenfor huset vært i 12 minus + masse snø. Så det var absolutt ingen forsøk på kidnapping :-) Heller å berge den for å finne eieren så fort som mulig. Hvis vi hadde villet ha katt så hadde vi skaffet oss katt selv :-) Men det er et godt tips det med øretatovering, samt at vi får ta den til dyrlegen.
roxanne Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 26. mars 2008 bra tips - nå har jeg lagret siden til "mine favoritter" - så nå skal jeg sjekke der hvis katten dukker opp igjen.
Skrullemor Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 PS: DU må betale for å sjekke etter mikrochip, husker ikke hvor mye men det er litt, alternativet er at du leverer den inn til dyrebeskyttelsen. Ville tatt meg av den intil videre hvis jeg var deg, så lenge den ikke er til bry for dere. Sett inn anonnser i avisa, så ser du om eiere dukker opp.:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå