Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om barnet mitt hadde det i natt/har det enda.... Høres ut som hun har har røyka i 40år med påfølgende kols. Puster relativt grett.men litt pipette...Er frisk som en fisk i dag. Men sovet elendig i natt. Virket redd sa vi la henne fra oss.

Noen som har erfaring ?

Må efidrin brukes uansett, eller går d over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er forresten snart 11 mnd,

Skrevet

Vanskelig og si, men mine barn har hvertfall hatt store problemer med å puste og liksom gispet etter luft. Har tatt de opp da og tatt de med ut i frisk/kaldt luft - da gir det seg etterhvert. Falsk krupp kjennetegnes at det starter med en karakteristisk bjeffende hoste som er veldig kraftig. Falsk krupp kommer ofte etter at de har vært forkjøla en stund og anfallet kommer som regel etter at de har sovet noen timer.

Efedrin kan hjelpe, siden det utvider bronkiene, men hjelper ikke så mye direkte på hosten og heller ikke de akutte pusteproblemene.

Hjelper å legge barnet høyt med hodet og i et kjølig rom. Drypp nesa med saltvann/nesespray.

God bedring til datteren din.

Skrevet

jeg hadde det når jeg var 6-7 år husker jeg. da hjalp det med frisk/kald luft, vet ikke åssen det er med medisinering men.. hør med legen el helsesøster

en ekkel opplevelse tenker jeg!? uff

Skrevet

Hei du:) Har to barn og begge vært plaget med dette desverre. Han yngste hadde en runde før jul og var litt over 6 mnd gammel. Uansett så anbefaler jeg det om du opplever dette igjen i natt at pusten blir tyngre og at de får en litt sånn gjøende hoste så ta h*n med deg ut(pakk godt inn med klær og evt pose) og sitt ute i ca. 45 min. Om dette ikke hjelper så ring legen så får du hjelp:) Kan lønne seg og ha det kaldt på rommet og hev sengen så barnet ligger høyt. Dette er ikke farlig å ha,høres værre ut enn det er. Jeg ble veldig redd da jeg opplevde dette med min eldste gutt. Men som sagt,er du usikker på ting så ring legen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...