nina__86 Skrevet 26. mars 2008 #1 Skrevet 26. mars 2008 hvordan merker man om man har lite fostervann? må jo være en grunn til at folk må inn å sjekke det. hvordan trodde dere at det var lite foster vann om dere har opplevd det. eller noen som vet?
2 små orkaner Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Hei, opplevde å ha for lite fostervann i forrige graviditet. Er vel som oftest ikke noe man selv merker, men hos mange blir det oppdaget ved UL eller ved at SF-målet er lavere enn vanlig eller flater ut tidlig i svangerskapet. Om SF-målet ditt er lavt (ikke øker) vil legen/jordmor sikkert sende deg til ekstra UL for å sjekke om barnet vokser. Her kan du lese litt mer om for lite fostervann: http://www.babyverden.no/templates/Article____540.aspx Siste graviditet fikk jeg påvist lite fostervann allerede i uke 18 og har idag en frisk og sunn liten gutt på 2 år. Du kan altså gå lenge med lite fostervann uten babyen tar skade av det:-)
1prinsesse+2engler Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Vil ikke skremme deg, men du spør så..... Jeg startet å blø og var derfor til ul-kontroller og de fant mindre og mindre fostervann. Til slutt var det ikke noe igjen. Min historie har ingen "happy ending"...vi mistet vår lille prins i uke 18. Eneste grunnen de kunne finne, var at fostervannet hadde gått samtidig som jeg blødde. Jeg merket med andre ord ikke at vannet hadde gått. Men det fins jo historier der vannet har gått tidlig og det går bra alikevel! Noen merker da at magen "synker sammen" og blir mindre. Min svigerinne hadde også lite fostervann i hele sv.skapet uten at de fant noen grunn, men det gikk fint. Gutten hadde akkurat nok til å utvikkle lunger, muskler og skjellet:) I dag er han en frisk og rask 8 åring. Har du mistanke om lite fostervann nina_86?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå