♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Seriøst er det sant? dere kødder med meg nå- E120 insekter?? hæ? redd ejg driter meg ut for andre gang i kveld nå...
Pysa Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2008 Nei, det er sant, du. husker jeg fant det ut da jeg leste dagbladet for noen år siden mens jeg spiste smågodt.... ble ikke mer smågodt, for å si det sånn. det var en artikkel om e-stoffer.
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 fysj så usælt.. hvis dette stemmer så blir det aldri mer non stop på meg hvertfall,.. usj! men kjekk måte å slutte å spise godter på!
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 HVA????? *brekker meg, og takker høyere makter for at jeg er på slanker'n*
hamsterpia Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Nå er jo ikke honning LAGET AV døde insekter da....det er bier som LAGER honningen. Ikke noe ekkelt i det.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 er det virkelig noen som tror at honning er laget av døde insekter??? Ha ha ha, trodde alle visste at det er biene som lager honning, ikke biene som ER honning=) hehe Men det E120 visste jeg ikke, litt småekkelt i grunn ja....
RompeRock Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 HAhaha, jeg ler meg i hjel. Er folk idioter? Så hvis du spiser honning, kunne du like gjerne spist en bille? Biene samler blomsterstøv, som de så lagrer som nektar i kubene sine. Dette samler birøkteren inn, slynger, og vips så har det blitt honning. Pappa er birøkter... Hahaha :oDD
Pysa Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2008 Ingen som tror honning er laget av døde insekter, nei. Poenget var at insekter og mat er en dårlig kombinasjon. At det sitter insekter på maten min gjør den uspiselig. Og honning er derfor uspiselig.
Den drygaste Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 rødfargen på campari er laget av billeskall. det lærte vi i drikkelæren på skolen... men jeg liker campari jeg, så gidder ikke la vær å drikke det selv opm jeg vet det har jo allerede drukket masse campari og likt det så hvorfor slutte nå? skinnet på pølsene er jo tarm.... og tror nesten alle her inne eter seg en pølse i ny og ne
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 Rødfargen i mye godteri er laget av tørket og knuste lus hehehehe det trodde jeg faktisk alle visste.
lenej :o) Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 hmm.. vi brukte å spise lykkebiller da vi var små.. kansje derfor eg har så sinnsykt immunforsvar? spiste biller, og tok veistikkene og brukte som sugerør. eg drakk sølepytter når eg var tørst og var ut å lekte.. herregud, eg skal holde øye med mini no når han begynne å bevege seg litt mer.. ja, setter det seg en flue på maten min, knipser jeg den vekk, og spiser videre...
Lille Bell Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 jeg googla litt å fant dette : Info om E 120 Navn: Karminer (kochenille, karminsyre) Type stoff Fargestoff Beskrivelse Rødt. naturlig fra knuste hunn insekter av arten Dactyopius cocus costa. er veldig dyrt og erstattes av E 124. Brukes til: Melkeprodukter, crabsticks, syltetøy, iskrem, sauser og godteri. fruktblandinger, bakervarer. Campari. Leppestift danskepølser. Cheddarost, desserter
Lille Bell Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Æssj. Kansje en bør begynne å sjekke hva disse e`ene egentlig er. Hadde aldri falt meg inn at var sånne saker jeg putter i meg.
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 hvordan vet dere at E120 er innsekter?? finnes det en oversikt over E-stoffer??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå