Merete&Joh Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Har den siste tiden hatt høyt blodtrykk - rundt 145/95..noen andre som har det eller har hatt det forbigående? Er veldig bekymret for at morkaken holder på å svikte...
`Prinsesse Vilikke` Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har rundt 130/90. Er nå 36+3. Har vært til kontroll hver dag pga svimmelhet, at det svartner for øynene og ømhet under BH kanten....
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har hatt høyt BT i alle mine svangerskap. Har ligget mellom 130/90 og 145/110. Mest undertrykket mitt som de passer på da. Har vært oftere til kontroll, både hos lege/jordmor og på sykehuset. De har hele tiden fryktet at det skulle bli svangerskapsforgiftning, så derfor har jeg en regle med ting jeg skal passe på og ta kontakt med sykehuset hvis noe skjer, bl.a. flimring for øynene, hodepine, svimmel, plutselig mye dårligere form... Har ikke hørt at morkaka kan bli skadet, og morkaka mi har vært helt fin med de to første i alle fall.
MamiMaribel Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har hatt ca. 155/90 de siste to månedene. Jeg har også hatt proteiner i urinen helt siden jeg ble gravid, så det var litt skummelt da trykket steg så masse. Legen min sjekker morkaken for infarkt ved hver kontroll, men det TROR jeg er rutine. Han har iallfall ikke nevnt noe om at det er fare for det ved høyt trykk. Har du blitt fortalt dette ?
Ane med lillegutt Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har hatt høyt blodtrykk den siste måneden og har derfor gått til hyppigere kontroller. Det virker som dette er noe de følger godt opp, siden alle vil deg og ditt barns beste. En kan ha "bare" høyt blodtrykk i svangerskapet, uten at det er svangerskapsforgiftning, du vil uansett bli fulgt opp om legen mener ditt blodtrykk er høyt. Jeg har ikke noen av de andre symptomene på svangerskapsforgiftning, men ble lagt inn på sykehuset i går da blodtrykket kom opp i 174/123... Spør legen din om dette, h*n kan svare deg angående ditt blodtrykk.
nawi Skrevet 26. mars 2008 #6 Skrevet 26. mars 2008 Jeg ligger nå på 150/100 startet med 125/75 da jeg ble gravid. Har hatt høyt blodtrykk og vært sykemeldt i 4 uker nå og vil være det frem til termin. Er i uke 35 nå.Er hos lege/jordmor en til to ganger i uka. Har også vært sjekket på sykehuset. Har kun høyt blodtrykk, intet feil med urin. Tror ikke dette går over til svangerskapsforgiftning, og tar ting med knusende ro.
Merete&Joh Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2008 Fint å høre det går bra med dere selv om dere har høyt blodtrykk! Har ingen andre symptomer på svangersapsforgiftning..men er ikke kommet lengre enn uke 28..så mye kan skje enda.. Er så redd for at det kan gå galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå