Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Lisjepiå mi kler ikke på seg noen ting selv, annet enn nattbuksa AV og TIL...etter myyye mas, og mye styr...........
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Her klarer gutten å ta på seg lue, ta på seg sko., jakke, ta av seg sokker og strømpebukser..klarer å ta av seg genser med glidlås.. Har aldri vært noe problem, så har aldri brukt å mase på han...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Mi er født april 2005, kler ikke mye på og av seg ennå...drar i klærne, og ber mamma hjelpe...
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #4 Skrevet 26. mars 2008 Han vil ikke hverken kle på seg eller kle av seg på egenhånd. Sukk, har nok gjort litt for mye for han, så han er bedagelig anlagt nå. Prøver å få han til å ta på seg bukse, lue og sko, for tenker det er det letteste å begynne med. Han kan til nød sette på seg lua på snei, men ellers nekter han. Men han er flink til å rydde da, får si det oppveier litt *leter etter unskyldninger for meg selv* hehe
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Oktober 05, og tulla klarer å ta på de fleste klærne sine selv, men ikke knapper og glidelåser enda. strømpebukse er litt vanskelig også da, men det går hvis hun strever lenge nok. skal sies at hun er midt inne i "klare sjøl" så hun får bare styre på..
Julebeibi på vei :) Skrevet 27. mars 2008 #6 Skrevet 27. mars 2008 Jeg har en jente som blir 2år i mai. Hun skifter bleie selv,ikke me bæsj selvfølgelig da hehe.. Hun tar på truse,longs,sko lue,votter,dress.bukse..Eneste hun sliter me er gensre,men hun får det av seg da.. Er hun tidlig ute med av/påkledning??
*Ulrikke* Skrevet 27. mars 2008 #7 Skrevet 27. mars 2008 Jente født november 05... Tar gjerne på og av lua, og tar av skoene. Ellers er hun minimalt interessert, dessverre... Kan dra ned bukse og strømpebukse til knærne, men så gir hun opp. Sokker tar hun av, da... Men ikke på... Må nok trene litt utover våren ja. Blir jo storbarnsavdeling til høsten i bhg, greit at hun kan LITT da ihvertfall... Men de sier at hun aker seg ned i dressen når den ligger på gulvet, og drar beina på plass liksom i barnehagen. Det gjør hun ikke hjemme
2 søte småpiker Skrevet 27. mars 2008 #8 Skrevet 27. mars 2008 Min datter erfødt i januar 06, og hun kler på og av seg alt selv. Hun trenger selvfølgelig hjelp til å hekte på glidelåser og lukke knapper, men klarer alle plagg selv. Hun er veldig selvstendig og sta,og skal gjøre aallt selv, skal helst ikke ha noe hjelp..
Happy H Skrevet 28. mars 2008 #9 Skrevet 28. mars 2008 jente desember 05 kler på seg; strømpebukse,sokker,bukse, jakke, lue, støvler.. klarer ikkje å få på genser sjøl endå. får av seg alle klærne,men sliter litt med bodyen. har aldri mast på ho, e bare nokke ho har funnet ut av sjøl. e inne i "klara sjøl" alderen t min store frustrasjon. så her nytta d ikkje å hjelpe før ho ber om hjelp sjøl,for ellers e d krise!!!!
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 28. mars 2008 #10 Skrevet 28. mars 2008 min er Januar 06 da, men han klarer å ta på seg sokkene, sko, bukser og nesten dressen om han gidder. og lue da. Er ikke alltid han vil men om jeg spør om han kan gjøre det prøver han iallefall.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 28. mars 2008 #11 Skrevet 28. mars 2008 gutten min som er født i desember 2005 klarer å ta på seg sko, lue og klarer nesten jakke og genser. Bukse og sokker har han ikke sjans på enda
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2008 #12 Skrevet 29. mars 2008 er født i nov 05, og viser egentlig liten interesse for av- og påkledning. Av: Lue, votter, jakke hvis tatt opp glidelåsen, pysjamas med litt hjelp av å ta opp knappene. På: Sko, tøfler, lue Thats it. Venninna hennes er mars 06, og kan mye mer i av- og påkledning. Så selv her utvikler de seg forskjellig - spørs bare hva de finner interesse i, synes er gøy, hva de oppmuntres til etc etc Stresser ikke med det. Bare spør om hun klarer å ta av skoene sine, noen ganger får hun opp borrelåsen, andre ganger forsøker hun uten å få det til, andre ganger sier hun bare at mamma skal hjelpe. Oppmuntrer og forteller hvor flink hun er for det hun mestrer, og det hun ikke får til kommer etterhvert. Maser ikke, prøver heller å oppmuntre og bygge opp om selvtilliten at dette fikser hun. Untatt tidlig på morgenen, før barnehagen... Da blir vi fort litt hektiske her, og bruker "kjeft" fortere enn strengt tatt nødvendig. Dessverre.
sekke Skrevet 29. mars 2008 #13 Skrevet 29. mars 2008 jente født ja 06. hun kler ikke på seg mye selv,men kler av seg. prøver å motivere henne til det,men mener selv at hun ikke klarer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå