Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Er mest inne på ass.befruktning siden jeg nettop har hatt et icsi forsøk... Det gikk dårlig og har fått beskjed fra legen om å gå ned i vekt før jeg kan få nytt forsøk! Har en BMI på 36,5 og må ned til under 35... Det vil si ca 5 kilo... Men etter det misslykkede forsøket er psyken min på bånn og jeg sliter med å gå ned i vekt fra før! I tilleg har jeg veldig søtsug og krom hjelper ikke... (jeg har pcos) Noen som kan hjelpe meg? Jeg trenger råd! Har et middels bra kosthold til vanlig...
lindynatt Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Får du metformin? Det er viktig å holde seg unna mel og sukker, pasta og vanlig ris. Basmati eller fullkorn ris, fullkorn mel, fullkorn pasta, ikke vannmelon, jo søtere frukten er, jo mer fruktsukker. Regelmessige måltider, drikke mye vann, bruke lettmelk men ikke passe på fett men på usunne karbohydrater. Viktige er faktisk å forandre livsstilen. Gå litt mer på tur, gå trapper opp (ikke nødvendigvis ned da dette ikke er så bra for knærene) i stedetfor heis, ikke spise etter kl 19 om kvelden. Da jeg gikk ned 30 kilo på litt over 1 år hadde jeg 4 faste måltider og forandret på det jeg spiste. Vekk med hvit ris og pasta, mindre poteter, mer grønnsaker (usj) og hvis du trenger litt søt, sjokolade med minst 70% kakao. Tqar tid å venne seg til men det er verdt det..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2008 Så da spiste du kun kjøtt og grønnsaker? Så kjedelig... hehe Må bare gjøre et forsøk, selv om jeg ikke takler grønnsaker... Litt går greit, men når jeg må kutte ut pasta og ris! *gråte* Men hva gjør man ikke for disse søte små! hehe Tusen takk for tipset! :-D
lindynatt Skrevet 27. mars 2008 #4 Skrevet 27. mars 2008 Du spiser basmati ris den er gooood, Pasta ja, men fullkornpasta. Mindre av det, mer kjøtt, fisk og kylling og de grønnsakene du liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå