Fødeklar_ja! Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Tips til kordan æ kan venne jenta av puppen på natta? Har endelig fått ho til å sovne av sæ sjøl i egen seng, men no våkne ho en 5 gang på natta for å få pupp.... Akkurat som broren gjorde når han sovna av sæ sjøl i egen seng, kun for kosen sin skyld =( E jo kos da, men ikke kos å gi pupp klokka 22, 24, 02, 04 og klokka 06 =/
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg natteavendte nå i påsken, var oppe annen hver time hele natten gjenom, kun for å gi kosepupp!! Nok var nok, jeg fikk aldri sove ordentlig, og lillemor hadde ikke godt av å våkne så ofte heller. Slike gjorde jeg: Natt 1: Våknet som vanlig kl 24, gikk inn, ga vann gikk ut. (masse hyl og skrik i en halvtime før hun sovnet). Våknet igjen kl 3 og 5 gjorde det samme. Var helt grusomt da det sto på, men du har faktisk bare nødt til å ta støyten der og da, jo lengre du utsetter det, eller gir etter jo verre blir det. Natt 2: Våknet kl 2.30, og 5, da gikk jeg faktisk bare inn å så etter at det ikke var bæsj i bleie, eller hadde sparket av seg dynen. Gikk ut igjen, og etter 2 min suttring var det over. Natt 3: Sov i strekk fra 18.30- 07.15 =) =) Og den siste uken har hun ikke våknet en eneste gang!! Mitt viktigste tips er å være konsekvent. Alle jeg har snakket med sier at det tar 3-4 netter, så det er egentlig ikke noe "verre" enn det. Den første natten er det verste, så blir det bare bedre og bedre, og det er så deilig å ha det gjort!! Hvorfor ikke begynne allerede i natt?
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Lot du henne skrike en halv time alene første natten?Sykt!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Hadde ikke klart å høre gråt en halvtime...hadde holdt barnet hånda og trøstet til det sovnet jeg da...men.. Nå har jo vi snuppen på samme rom..
mamazon <3<3<3 Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 Vi har gjort det slik: Kuttet først ut all pupp bortsett fra ett måltid midt på natta (bløt mor var redd for at snuppelupp ville bli så sulten..., da våknet hun minst en gang før og to ganger etter dette måltidet, men pappaen fikk henne til å sovne igjen hver gang, enten liggende i senga, eller hvis det ikke funket, ved å ta henne opp og synge og gynge litt. Etter et par-tre dager våknet hun stort sett bare for det ene måltidet. Men så kom det et lite tilbakefall, hun begynte å våkne utenom nattmåltidet igjen, så vi bestemte oss for å kutte ut helt med pupp i håp om at hun da skjønner det er meningsløst å våkne. Tenker også at hun kanskje blir litt forvirra av å få pupp når hun våkner første gang, men ikke neste gang. Hun er snart 8 måneder nå og spiser tre-fire måltider med grøt, brød, frukt og middag, så helt unødvendig med pupp på natta uansett. I går kveld stålsatte vi oss derfor mot en helvetesnatt, og avtalte at pappaen skulle ta første økt, og så skulle vi bytte på. Det som skjedde var at hun våknet klokka 2, sovnet etter 15 minutter (da tok han henne opp, gynget litt til hun roet seg og så sovnet hun vel i armene hans tror jeg) og sov til 5.30, fikk da pupp og var ikke interessert i å sove mer så da sto vi opp (vanlig med tidlige morgener her da). Så vi håper det går like fint fremover og at hun til slutt dropper å våkne helt Unger er jo forskjellige (og foreldre), men jeg er ihvertfall ganske overbevist om at dette lar seg gjøre uten å la henne ligge og skrike, for det orker jeg ikke, enten det er snakk om 5 eller 30 minutter - det vil være aller siste utvei her.
Fødeklar_ja! Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. mars 2008 Gjorde det også sånn da vi skulle venne ho til egen seng, skriking i nesten 1 time første kvelden! Va oppe 4 gang i natt og no e æ lei, så her blir det avvenning!
LilleVilleVilja Skrevet 26. mars 2008 #7 Skrevet 26. mars 2008 Hvor gamle var barna da dere nattavvendte? Vilja er 6 mnd, og jeg ammer 1-2 ganger pr natt. Har egentlig ikke tenkt på å slutte en gang, syns det fungerer bra. Hvertfall til tennene kommer.
Fødeklar_ja! Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 26. mars 2008 Jenta mi blir 6 månda no den 29... Ho har 2 tenner no. Har en sønn også som blir 3 år no i juni, sambo jobbe på sjøen og e masse borte, så e så slitsomt å være aleina med begge 2 når vesla skal våkne en 4-5 gang på natta. Ho spis litt grøt på mårran, et halvt glass middag og grøt igjen til kveldsmat, så ho trneg no vel egentlig ikke såå mye pupp på natta som det ho kreve no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå