Gå til innhold

Er det egentlig nødvendig å bruke el test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syklusen min er veldig regelmessig, på 28 dager.. er det da nødvendig å teste egentlig. er det ikke bare å gå ut i fra at du har ej14 dager etter ikm,eller? Er det alle som tester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri brukt det.... Men man kan jo følge litt med på EL slim (utflod) rundt den tiden du tror du har el....det gjør jeg. Har bøitt gravid to ganger på første forsøk...

Skrevet

ok... er det før eller etter el slimet kommer, en er fruktbar? bør vi ha sex før el slimet kommer, ?

Skrevet

http://pernille.info/cervixsekret.htm

Står veldig mye om dette på disse sidene;) Ha sex FØR el, da spermiene kan overleve opp til 5-6 dager i skjeden, mens egget max lever i 24 timer (Eller er det 36?) ..det står det sikkert mer om på pernille sine sider;)

Skrevet

ok.. tusen takk:)

Skrevet

Hei stine.

Jeg lurte egentlig på det samme!

Jeg har også alltid hatt ganske nøyaktige sykluser på ca 28-29 dager, og har enda ikke tatt i bruk EL-tester.

Nå skal det sies at jeg er i 8pp, så jeg har vurdert tanken på å invistere i en sånn CB Fertility Test.....Begynner jo å bli utålmodig!

Tenker innimellom også at kanskje vi gjør noe feil?

Jeg bruker ELkalkulatoren inne på Babyverden som en sånn ledetråd på hvor i syklusen jeg ca befinner meg..

Skrevet

jeg har også regelmessig syklus på 28 dgr... min eggløsning har kommet på dag 11 eller dag 13 alle gangene jeg har testet meg. ( sånn annenhver måned dag 11 eller dag 13 ca) jeg har brukt el-tester hver gang for da har jeg iallefall gjort mitt for å ha sex når det "lønner" seg mest! hehe.

dag 14 er for sent for mitt vedkommende iallefall de dagene jeg har el dag 11

Lykke til!! en test er verde pengene! men hold deg til clairblue!

Skrevet

kjøp en sånn med 7 pinner i fra apoteket, fra clairblue. eller bestill på billige tester . com, der koster den 199,- en 50-lapp mindre enn apoteket.

Har prøvd 4 ganger, blitt gravid alle gangene jeg har hatt sex på rett el dag:)

Skrevet

Jeg er litt "motstander" av EL-tester, og grunnen er at jeg tror det lett kan bli mye stress og pes med all denne testingen.

Og med et normalt aktivt sexliv er det jo ingen mening i all denne testingen, hvis man har sex tre ganger i uka hele syklusen så treffer man jo EL uansett.

Den eneste grunnen til at jeg evt kunne ha vurdert å teste er hvis jeg lurte på om jeg hadde EL i hele tatt, men det kan da være for seint å teste fra dag 11 som ofte anbefales. Noen har nemlig EL like etter mens, jeg har selv blitt gravid tre ganger bare noen få dager etter avsluttet mens.

Skrevet

Husk at en har lettest for å bli gravid noen dager før EL. Jeg kommer derfor ikke til å bruke det denne gangen da det klaffet for oss (etter 1 1/2 års prøving) og da på første forsøk, først da vi hadde samleie noen dager før EL, etter anbefaling av gynokolog.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...