Gå til innhold

Noen som vet ang oppsigelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk idag beskjed om at jeg fikk jobben som jeg var inne til intervju på før påsken. Jobber nå som sykepleier i en kommune, men har bedre lønnsbetingelser (+30000) i den andre kommunen som jeg søkte jobb i.

Har 3 mnd oppsigelse der jeg er nå. Gjelder det tre hele mnd, altså april, mai og juni - slik at jeg er klar 1 juli. Eller er det fra dato til dato - altså slik at jeg er ferdig 27 juni? Ikke mange dagene, men lurer på hva jeg skal skrive i oppsigelsen min.

Hvor stor er sjangsen for at jeg kan presse min nåværende arb.plass litt og si at jeg blir værende hvis de øker lønna mi? Og at de faktisk gjør det? Siden det er kommunen mener jeg..

Trives godt her jeg er nå, men 30000 kr er faktisk litt for en nyutdannet skpl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsigelse gjelder fra hele måned, slik at hvis du sier opp i morgen er du klar for ny jobb 1.juli.

Vet ikke om du har noe sjanse til å presse nåværende arb.giver, men er det ikke bare å spørre om de har mulighet for å øke lønna hvis du er sikker på at du vil ha den andre jobben hvis ikke.

jeg ville ikke tatt sjanse på å si opp for å presse opp lønna hvis du ikke kan tenke deg å skifte jobb.

Skrevet

Når jeg var student jobbet jeg endel på den plassen jeg har fått tilbud om ny jobb - så jeg vet hva jeg går til. Kommer til å trives der også.

Jeg synes bare det er rart at ikke kommunene tar et grep for å beholde de de faktisk har nå som de sliter sånn med å få tak i folk - så jeg kommer til å skrive i oppsigelsesbrevet at jeg må ta hensyn til min egen økonomi og at jeg derfor kommer til å takke ja til det nye jobb tilbudet jeg har fått med mindre den gamle jobben kan tilby meg tilsvarende lønn. ( noe jeg uansett ikke tror kommer til å skje, så det ender jo med at jeg bytter jobb uansett)

Skrevet

Jeg fikk oppsigelsen 3mnd fra dato til dato i kommunen jeg jobbet!

På sykehuset (staten) fikk jeg 3 hele mnd fra den 1. i mnd etter.

Er vell litt forskjellig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...