<3 lykkeliten <3 Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Mange sier at det ikke spiller noen rolle om di får gutt eller jente bare barnet er velskapt. Kommer ikke disse foreldrene til å bli like glad i barnet sitt om det fødes med feks ganespalting, klumpfot, down syndrom eller kanskje blir jerneskadd under fødselen? Bare si at det ikke spiller noen rolle om det blir gutt eller jente, det er velkomment uansett!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 jo, du har rett.. Vi har også tatt oss i å tenke sånn, men så har vi tenkt på det etterpå.. Og ja, det er like velkomment uansett.. Ikke en ønskelig situasjon, men vi hadde elsket dette barnet like høyt for det..
Mayla;) Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er en av de som sier at kjønn ikke har betydning, bare h*n er frisk. Det bunner i at lillegutt ble født svært syk, og er kronisk syk. Alle tror vi ønsker oss jente denne gangen siden vi har gutt fra før, men da sier jeg alltid at det ikke betyr noe bare ungen er frisk! Blir jo selvfølgelig like glad i han eller hun uansett, selv om nestemann også skulle være syk Men alle ønsker seg vel et friskt barn... Ordtaket sier ingenting om kjærligheten til disse barna
Libby&Julie+englespire Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Når noen spør deg: Hva ØNSKER du deg? Gutt eller jente? Svar: Det spiller ingen rolle bare barnet er friskt..... Det er jo klart at alle ØNSKER at babyen er frisk!!!!!! Det har da ingenting med kjærligheten til barnet og gjøre! Men alle foreldre hater å se barna sine syke..... alle må få lov til å ønske seg friske barn..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Man ønsker jo selvfølgeli ikke at barnet skal bli født med fysiske problemer, ingen unner barnet sitt det. Men selvfølgelig dersom det skulle skje så vil nok alle bli like glad i barnet sitt uansett hvilken sykdom h*n evt blir født med. Jeg og sier at kjønn har ingen betydning så lenge h*n er frisk. Jeg ønsker jo selvfølgelig at barnet mitt skal få leve livet uten noen form for kronisk sykdom. Men barnet blir like mye elsket om det lider av en sykdom.
Herkules Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Disse tåpelige innleggene gikk igjen sist jeg var gravid også. Alle ønsker seg vel et velskapt barn? Det er ikke kjønnet som bekymrer en kommende mor, men om det er velskapt Alle ønsker det beste for barna sine, og det innebærer også god helse. At et barn kommer til verden med en sykdom betyr jo ikke at man blir like glad i barnet, men ingen ønsker vel for barnet sitt at det er sykt. Så ja jeg ønsker at barnet i magen er velskapt.
It's all about me Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Hva skal man si da? Nei spiller ingen rolle om det er jente eller gutt, om den er friskt og velskapt eller alvorligst sykt. Så lenge vi kan holde han eller hun kunstig i live er er vi glade. Spørsmålet dreier seg om hva en ønsker. Og da er det rett å si kjønn spiller ingen rolle så lenge det er velskapt, for det er det alle foreldre ønsker seg. Å si at det er helt greit med ganespalting, klumpfot, down syndrom eller kanskje at det blir jerneskadd under fødselen er da litt for ille. En tilpasser seg de situasjonene også, men ingen ønsker seg da dette.
Trebarnsmamma30 Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Å ønske at barnet er velskapt er da vel bare naturlig? Alle vil jo ha et friskt barn, både for barnets skyld og for sin egen del.. Men om barnet skulle feile noe, vil en jo selvsagt være like glad i det uansett. Men klart en vil ha et friskt barn. Synes ikke det kan sammenlignes med å ønske det ene eller andre kjønnet.
MrsL1 Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Altså, jeg har enda til gode å møte en mor som elsket sitt barn mindre, fordi det var sykt... spør meg hva jeg ønsker min levende sønn skal vokse opp til å bli, jeg svarer at det ikke spiller noen rolle, så lenge han er lykkelig, og har det bra med seg selv og sine nermeste. Betyr det at han ville verdt mindre om han IKKE var det? Se deg rundt, hva ønsker DU for de du er glad i? Er det ikke lykke og god helse? Håper du ikke på det for deg selv og? Skulle det vise seg at noe var galt med min lille spire, så må jeg ærlig indrømme at det hadde virkelig vert vondt! Ikke for min del, men for mitt barn sin del, fordi jeg ønsker spiren det aller beste den kan få! hehe, ja... jeg ble litt provosert tillbake, men jeg mener ikke det er galt av verken meg eller noen andre å ønske sine barn og medmennesker god helse:)
mto2 Skrevet 26. mars 2008 #10 Skrevet 26. mars 2008 Det som meinast er vel at kjønn er mykjer mindre viktig enn om barnet er friskt. Eg sa dette mykje i førre svangerskap. Det betyr berre (som nokon over har skrive) at eg HÅPER og ØNSKER at barnet er friskt for barnet sin del. Eg fekk ein gutt med ryggmargsbrokk, og er sjølvsagt like glad i han som eg ville vore om han hadde vore født frisk. Dette svangerskapet har eg likevel ordlagt meg annerleis: det spelar inga rolle kva kjønn det er. Punktum...
*H* Skrevet 26. mars 2008 #11 Skrevet 26. mars 2008 enig der, er nok bare noe man sier. for det spiller jo ingen trille for oss hva det blir. men vi bekymrer oss ganske over hvis noe er galt osv, er jo flere innlegg her på forumet der folk er redde for om det er noe galt/sykdommer osv. Så man ØNSKER jo at det skal være velskapt. uansett blir man jo like glad i barnet uansett hva det skulle være. så ja, vi burde kanskje passe oss litt i hva vi sier:)
Gjest stockholms tjej Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 jeg syns alltid de er noe man ikke får si eller synas her inne.... jeg leste at noen syns de er diskriminerende å kallle sin lille jente en prinsesse...de er alltid noen ting som ska diskuteres.... syns de er litt teit at man blir provosert av det at vi vil ha friske barn. Jeg vet jo de at man vil elske sine barn uansett,men man vil ju enda ha de beste for sine barn...
<3 lykkeliten <3 Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 26. mars 2008 050605 og 090408 Det er akkurat det jeg også mener. At man kanskje skal ordlegge seg litt annerledes. Vi har jo alle et ønske om at barnet er friskt, selvfølgelig har vi det. Men når vi sier at det ikke spiller noe rolle ang kjønn bare det er velskapt, sier vi jo egentlig at hvis ungen har en misdannelse el så er det ikke like velkomment. Jeg har ihvertfall begynt å si at det ikke spiller noen rolle om det blir gutt eller jente. ( Ikke noe mere enn det) Skjønner at noen blir provosert av dette, men nå har ihvertfall jeg fått ut dagens frustrasjon. He he. Sikkert bare hormoner her også.
fru lykkelig Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Jeg er ikke enig i dette utsagnet overhodet!! Har jobbet med funksjonshemmede i mange år, og det gjør meg ingen ting å få et funksjonshemmet barn. Det mener jeg fullt og helt med hånden på hjertet! Jeg har lært at de fleste av disse barna har større livskvalitet enn oss. De har færre bekymringer og det skal mindre til for å glede dem! Tror det er mange som sier den fraser fordi det er forventet av oss kommende mødre. Jeg ønsker meg ei jente, men blir selvfølgelig ikke skuffet eller mindre glad i babyen hvis det kommer en gutt! Lykken er stor uansett!
Trulte76 Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 eh? Klart jeg ønsker at barnet mitt er firskt..og det ikke spiller noe rolle om det er gutt eller jente..noe å bli provosert av da? Klart jeg hadde blitt like glad i det om det hadde feilet det noe.. Når jeg skal på UL neste uke er jeg mere spent på om det er friskt enn hva kjønn det er.. Er ikke dermed sagt jeg ikke blir like glad i det om det ikke er friskt..veldig lei meg JA, men for ungens skyld..håper jo så klart det er friskt!!
Gjest stockholms tjej Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 ja de er de jeg mener og..... va er de og bli provosert øver?
nr-4-i-oktober Skrevet 26. mars 2008 #17 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har opplevd å miste ei jente i uke 38 (dødfødsel), så jeg sier at kjønn ikke har betydning så lenge barnet lever! Ingen ønsker å få en unge som feiler noe, men det er en del av risken man tar når man setter barn til verden. Vet om noen som fikk gutt nr. 3, hvor det har kom kommentarer om "dere ble vel skuffet over at det ikke var jente?". Og, enda verre- en kommentar fra ei høygravid om at det verste hun kunne tenke seg var å få en unge med rødt hår!!!!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. mars 2008 #18 Skrevet 26. mars 2008 man elsker jo selvfølgelig barnet sitt uansett, men ting blir veldig komplisert hvis det skulle være noe galt. det blir mer slitsomt osv.. en situasjon man kanskje ikke har tenkt på å sette seg inn i.. i hvertfall med downs eller hjerneskade så er det vanskelig. noen i familien min fikk en gutt som var hjerneskada, han døde da han var 9 mnd gammel. de fikk aldri tatt han med hjem eller få den gode følelsen av å ha en baby i hus. de levde i konstant frykt for når det skulle skje noe galt. de har fått ei velskapt lita jente nå. men det var ikke noe greit svangerskp for de var redd for at de kunne skje igjen. selv om alt så fint ut på UL og de hadde jevnlige kontroller så klarte hun ikke slappe av. de turte ikke en gang å kjøpe noe babyutstyr før hun var født.. man er alltid glad i et barn uansett men det blir ikke set samme HVIS det skulle være noe man ikke forventa..
Secret har sommerfugl i magen Skrevet 26. mars 2008 #19 Skrevet 26. mars 2008 Personlig synes jeg det er rart om noen IKKE ønsker seg et friskt barn! Selvfølgelig blir man glad i barn som har "skavanker" av større eller mindre grad også, MEN jeg ville aldri ha ønsket at barnet mitt ble født med downs for eks. Så jo, jeg ønsker meg en frisk liten jente eller gutt, og synes ikke det er rart i det hele tatt. Skulle det vise seg at barnet ikke er friskt så blir det selvfølgelig tatt imot med åpne armer likevel.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #20 Skrevet 26. mars 2008 synes ikke å si det betyr at et sykt barn er uønsket.. det er jo veldig logisk at et barn med god helse er det vi ønsker som foreldre, ønsker jo det beste for barna våre.. så selv om man håper på det, betyr det ikke at et sykt barn ikke er velkomment! det er ikke noe vondt i det utsagnet.. såklart vil et sykt barn også bli elsket selv om vi ønsker god helse for våre barn...for det barnets skyld! handler ikke om utseendemessige komplikasjoner som ikke påvirker barnet fysisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå