Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sjekk denne linken:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=504634

Blir så provosert!!!

Tenk på alle som inntar noe alkohol før de vet de er gravide!!!

Jeg foreksempel. Drakk noe nyttårsaften, endel, men ikke stupfull, dette var dagen etter jeg skal ha blitt gravid, ca.

Også en røyk og et glass vin i begynnelsen av januar..

Har aldri tenkt i de baner.. abort har aldri vært et alternativ pga noe alkohol før jeg fant ut om graviditeten.. tenk så mange aborter som hadde blitt utført da om det hadde vært rådet vi fikk.. mange drikker noe før de vet de er gravide!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg! Denne legen fremstår som rimelig uproffesjonell spør du meg..............

Skrevet

Okay, men damer... Les hva han sier da å ikke bare det dere selv vil høre!!

Hun har feiret to 30 års dager, hun har gått en uke på fylla rett å slett, rimelig store mengder en-to av dagene men jamt over hatt alkohol inntak i en uke i strekk.

Jeg har selv vert på tur, singeltur.....drukket og drukke i en hel uke til endes. Hadde jeg vert gravid under dette hadde jeg mest sannsynlig fjernet fosteret, grunnet store sjangser for skader. Som legen sier her så er det ikke dokumentert hvor lite som skal til før det tar skade, men er veldig sart første ukene... det er jo disse tre mnd en skal være forsiktig med alt.

Forskjell på en fest og en uke på fylla liksom.

Men men, dette er min mening.. som sikkert kommer til å bli tråkka ihel av mange her, derav anonymknappen!

Skrevet

jeg skal ikke "tråkke på deg" for dine meininger.. skal ikke si noe om å "trykke på anonym knappen" men.. ;) Gjør det av og til selv om jeg skulle sagt noe jeg egentlig ikke våger vise at det er jeg som står for..

Jeg "leser ikke bare det jeg vil lese"...synes ikke legen burde foreslått abort helt uten videre uten videre, uten å kjenne bedre til situasjonen. Desuten er dette heller ikke et alternativ denne kvinnen tar opp i innlegget.Derfor synes jeg heller ikke han burde sagt det slik til henne, men heller rådet henne til å oppsøke nærmeste lege eller lignende for en grundigere og mer helhetlig vurdering..

Det er , desverre, mange, og da også inkl. meg, som drikker noe i begynnelsen av svangerskapet, før en selv vet noe om at en er gravid. Ikke nødvendigvis store mengder, men nok til å skremme.. Snakket nylig med min tante, som er overlege på større sykehus, om dette.. hun sier at en ikke skal la seg skremme unødig men snakke med sin gynekolog/lege om dette.. Om farene osv. Og baby og mor deler ikke blod de første ukene og derfor skal det heller ikke være sååå alvorlig om en har fått i seg endel alkohol i begynnelsen, selv om det selvsagt er til å fraråde..

En god venninne var på "heisatur" til syden før hun fant ut at hun var gravid. Drakk en god del. Var i 4.uke da de var på tur.. Fødte en nydelig frisk datter for fem år siden.. så at legen konkluderer med ABORT uten at kvinnen selv har nevnt det som alternativ og uten å kjenne nærmere til situasjonen, det synes jeg er ALTFOR DRØYT! og ja, jeg har lest innlegget ytterst nøye!

Jeg våger si dette uten å trykke på "anonym"knappen ;-)

Skrevet

Dette forundere ikke meg i det hele tatt når det kommer fra lommelegen,lenge siden jeg så på dette som er seriøs side.

En annen ting er at jeg ikke kan forstå at en legen kan be noen om å drepe barent sitt,uansett om han tror det blir friskt eller ei. At han kan råde folk til å forhøre seg hos sin fastlege,evt be om en ul,men å gå til det skritte å si at de skal ta livet av det synes jeg er alt for drøyt.

Forstår ikke heller at kvinner drikker når de prøver på å bli gravide. En vet jo at en aldri vet fra dag en av at en er gravid,og en vet aldri hvor stor dose med alkohol som kan skade barnet. Synes lommelegen burde få en eller annen form for reasjoner fra høyerer hold jeg,som kommer en slik uttatelse. En kan vel ikke si slike ting.

Skrevet

stOrt alkohol inntak begynner overskriften med da...(opp til hver enkelt hva som er mye eller lite )

Men det er det som står..(stort alkohol inntak )

Svarlegesjef Brynjulf Barexstein i lommelegen.no

.- Han sier ikke noe feil, og hans ambisjoner er de beste. Hos en lege som har sett alkoholskadde barn må det svaret forstås ut fra kunnskaper om og kjennskaper til denne tragiske diagnosen, sier han

Jeg ser godt poenget med at noen reagerer på at rådet er direkte. Men så har det nok mye med at man vet den ekstreme alvorligheten med føtalt alkoholsyndrom, og det fødes mange med dette hvert år

Men FOR 195 kr hva forventer man da ?????....ikke går man til legen og setter seg ned og tar en prat ...MAN legger ut et spørsmål som får de fleste leger til å grøsse pga de vet skade og sett skade omfang ...og angriper etter på at legen avslutter svaret sitt med at "Med ditt beskrevne inntak er jeg betenkt og ville råde deg til å velge abort "(merk seg at han skriver betenkt pga det store alkohol inntaket )

Neeeei vi vet vel alle at ærlighet varer lengst og at noen råd er gode selv om man ikke liker svaret ....(og mange +meg og setter pris på alternativer når vi skal få svar ,for ,eks hvor man kan henvende seg osv,noe kankje denne legen burde gjort og )

Det morsomme er at vi snart ikke trenger de levende legene våres ...for vi har jo allt her inne på nettet ...

.Er det virkelig nok å betale latterlige 195 kr og få svar på helse messige problemer ...

Skrevet

Jamen mammaen da.

Det er ikke alle som er like partentlige som deg, og du skjønner ikke at noen drikker mens de prøver å bli gravide, hvam sa at hu dama her hadde prøvd da? Om hun prøvde intenst å bli gravid så hadde hun sikkert ikke reist på flatfylla-tur heller??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...