mor til to prinsesser Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Dere som fullpumper, koker dere utstyret etter hver gang? Har en jente på 2 mnd som spiser så dårlig, hender hun heller vil ha flaske. Jeg tenker flere ganger om dagen at jeg ikke gidder å amme mer, men pumpe isteden, men det virker jo sinnsykt slitsomt. Får ikke bestemt meg...
blaastrek Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Ei her inne som pumpet mye hadde kontaktet Medela (brystpumpeprodusent) og de hadde sagt at en ikke burde koke utstyret så ofte fordi det kan bli skadet. Jeg sluttet å koke flasker og pumpeutstyr når veslemor var 3-4 måneder. Det trenger vel ikke være enten pumping, amming eller mme? Jeg gjør alt... Fungerer greit det.
Dunder Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Det kommer litt an på hvilket utstyr du har. Jeg har Medela elektrisk Swing, og har nå nylig funnet ut at den helst IKKE skal kokes så ofte for da går skjoldet i stykker.. Jeg koker den ca en gang i døgnet, og tar den i vaskemaskin en gang i døgnet. Ellers skylder jeg den godt med først kaldt, så varmt vann. Er litt slitsomt med pumping, men her i gården gjør vi det slik at når mannen min er hjemme mater han mens jeg pumper så da går det ikke så mye ekstra tid. Jeg pumper som regel kun en gang i løpet av dagen når han er borte på jobb, resten tar jeg når han er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 jeg driver å trapper ned pumpingen nå...har nå siste måneden bare pumpa og gitt på flaske.men det har ikke vært nok så har vært litt mme flasker og noen med mm å det gikk veldig greit...men etterhvert så begynte jeg å få så lite melk på kvelden og masse på dagen..men da jeg ga "morgen" melka på kvelden så ble hu jo ikke slik mett som på kvelden så nå orker jeg ikke mer..da er det så mye lettere med mme. men hvis du orker å pumpe litt så er jo det bra da men er vel hva man ønsker...jeg syns det var like koselig å gi henne på flaske jeg...pluss at da vet jeg hun er fornøyd
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 For å si det sånn: hvis du ikke gidder å amme mer, så vil jeg ikke anbefale deg å gå over til fullpumping. Dette er mange ganger så frustrerende og tidkrevende som amming. Hvis ikke du føler at hun får nok så kombiner heller. Da har du litt mer frihet til å kanskje finne på noe en dag, samtidig som du slipper å bekymre deg for å miste melka. For det er nemlig slik at vasking og koking av flasker er det minste problemet med pumping. Du mister melken mye fortere ved pumping enn ved amming, det betyr at du må ha økedøg mye oftere. Har du vært på cafe med venninner en dag, må du holde deg hjemme å pumpe deg opp i flere dager. Jeg anbefaler INGEN å gå over til fullpumping. Ære være de som klarer dette over lengre perioder: Jeg klarte det dessverre ikke lengre enn 2 måneder. Jeg ammet første barnet og hadde mye problemer med ammingen, men det kan ikke sammenlignes med den isolasjonen du får ved pumping. De jentene som klarer det er helt enestående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå