babyblomsten Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Hallo! Har mens. smerter så det holder, spyr og ynker meg hver bidige måned!!! føler skikkelig på kroppen at det kommer snart, i natt eller i morra tidlig... vil prøve å være mer forberedt denne gangen.. noen andre som har det som meg??? Eller bare noen som kan gi meg noen råd? hvilke piller spiser dere??
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 med slike smerter kan du jo gå til lege å få resept på paralgin forte(morfin oppi) de slår deg ganske ut,men gud som de hjelper! er grusomt med de mens smertene! så vil anbefale dette å varmepute på magen!!det hjelper litt hvertfall! holdt på å si at p-piller reduserer mens smertene,men ser jo at du er prøver så d er nok litt uaktuellt... ellers så er d bare å kjempe seg gjennom uken! men fy fader å vondt det er... kan hvertfall ønske deg god bedring å håper du slipper så mange flere av disse før det klaffer! lykke til:)
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Før jeg vil anbefale deg noen medisiner vil jeg spørre om det er den minste lille sjanse for at du kan være gravid..? Eller vet du med sikkerhet at du er gravid? Er det vanlig at du har så sterke menssmerter eller er det noe du først har fått nå? Jeg spør fordi at hvis du er gravid bør du jo ikke ta paralgin forte. Det er sterke medisiner og tror neppe at legen vil anbefale det hvis du er gravid. Før jeg testet positivt (og en uke eller to etterpå) hadde jeg ganske mye sterkere menssmerter enn hva normalt er for meg. Vanligvis får jeg bare litt vondt i magen og ryggen, men da trodde jeg virkelig at alt inni meg skulle vrenges og falle ut altså =/ Men det var bare det at livmoren min begynte å vokse gitt =) Jeg tok paracet og det hjalp for min del. På de verste dagene tok jeg 2 paracet 3 ganger om dagen (anbefalt øverste dose). Men hvis du med sikkerhet vet at du ikke er gravid og at du er helt sikker på at du venter mensen, ville jeg tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg. Det er bare unødvendig å ha det så ille vondt pga mensen!
babyblomsten Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. mars 2008 Hei!!! ja jeg er 100% sikker på at jeg ikke er gravid, som jeg skrev i går, kom det i natt.. har brukt varmeflaske og vridd meg i senga i dag. Spydde som vanlig og verker alle veier både mage og rygg.. Har fått fra legen Ibuprofen 600mg tidligere, dette fungerte kun sammen med paracet, så uten helt å bruke hodet tok jeg 1200mg ibuprofen og 1000mg paracet, dette fungerte noen månder, men så måtte jeg øke dosene mine ( som jeg fant på selv) men da fikk kroppen nok, jeg fikk for mye og fikk beskjed om å prøve å la være å ta smertestillende, noe jeg har holdt meg unna de 4 siste mens. Legen har gitt meg sykemelding 1 dag hver måned, men er jo ikke å være hjemme fra jobb jeg vil, jeg vil jo helst slippe å ha så vondt. Jeg får høre fra de rundt meg vent til du blir gravid førstegang så blir alt mye bedre etterpå, men hallo jeg lever NÅ. Dessuten av min profil ser dere at vi sliter med graviditet. Kunne bare noe ha hjulpet.
Gjest Skrevet 26. mars 2008 #5 Skrevet 26. mars 2008 har du forsøkt naproksen? brukte det tidligere da jeg hadde sterke mens smerter. fikk det på resept.
babyblomsten Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2008 ja har prøvd naproxen, men da fungerte ibuprofen bedre på meg. ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå