Gå til innhold

Hallo 1,2,3!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sikker på at du skal gi ungen så mye ibuprofen??? At det ikke er paracet hun ska ha. 750 mg er veldig mye ibux. Her er det som står om dosering til barn:

Barn: Tabletter: 0-10 kg: Dosering etter legens vurdering. 10-20 kg: 100 mg inntil 4 ganger i døgnet. 20-40 kg: 200 mg inntil 4 ganger i døgnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det står i brevet at hun skal ha 750 mg / 2 1/2 stikkpille én time før operasjon i morgen. Det jeg lurte på, var om jeg kunne gi Ibux mikstur isteden, og hvor mye dette da tilsvarte ift Paracet'en...

Skrevet

Men Ibux og Paracet er IKKE det samme.. Så da kan du ikke gi ibux mikstur hvis det står at ungen skal ha paracet..

Skrevet

Hvis du bruker ibux skal du gi etter den doseringen som står over. 200 mg hvis ungen er 10-20 kg Det vil si 10 ml ibux mikstur. Men syns du skal bruke paracet siden det var det du fikk beskjed om å gi. Skal sikkert ha en beroligende effekt før operasjonen i tillegg til evt smartestillende. Ibux vil ikke virke på samme måte. Hva slags opersjonen er det og skal du gi dette i morgen tidlig?

Skrevet

Vet det nå!

Spurte på Aleris om jeg kunne gi flytende Ibux isteden for Paracet stikkpiller. Det var greit (men hun sa ikke noe om hvor mye jeg skulle gi), men hun anbefalte likevek stikkpiller. Så det er i hus!

Ingen fare for jenta mi! Ikke var de sååå store heller!

Skrevet

Skriver under på denne ja. Ibux er blodfortynnende. Og eg trur ikkje paracet er det.

Skrevet

Mente 100 mg hvis 10-20 kg!

Skrevet

Er en litt høyere dose hun skal ha, siden hun skal ha det FØR operasjon, som beroligende effekt.

Hun skal fjerne mandler, og mulig polypp, samt stikke hull på, og muli legge inn dren i ørene.

Operasjonen er 7.45, så det blir opp i rett tid for å gjøre henne klar med både Paracet og Emlaplaster, dusj mm...

Skrevet

Tror ikke du skal gi ibux om du har fått beskjed om at hun skal ha paracet, mulig det ikke er en god kombinasjon med medikamenter under/etter operasjonen?

Skrevet

Lykke til i morgen tidlig. Har vært gjennom det selv med en to av mine. Bra misforståelsen ble oppklart. Ble litt engstelig ei stund ;-) Lykke til og god natt du som skal opp så tidlig!

Skrevet

Takk for det!

Går nok bra! Storebror var gjennom det samme for litt over 2 år siden også!

Natti,natt ja! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...