Gå til innhold

Dere som bruker 4-5000 i mnd på mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 4 med 2 voksne og 2 barn på 3 og 1 år. Vi bruker sikkert 10 000 kr på daglivare artikler i mnd...............

Jeg vet hva som er med på å dra opp budsjettet vårt.

Kyllingfillet ( mannen min er kroppsbygger og teller antall gr proteiner han skal ha i seg daglig)

Indrefilet ( også disse proteinene da : ))

Friske grønnsaker og frukt

Fersk fisk ( sei filet, laks osv)

Cottage cheese. Koster jo 20 kr boksen og når alle 4 spiser dette daglig blir det noen kr.

Bleier ( dette blir ca 500 kr mnd)

Vi ender nesten alltid opp med det dyreste alternativet for å si det sånn. Karbonadedeig istedenfor kjøttdeig, spelt eller grovbrød til over 20 kr stk istedenfor kneip, kylling pålegg istetedenfor servelat, friske grønnsaker istedenfor frossenpakker........ da blir det dyrt ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi spiser det samme, men mannen min er ikke kroppsbygger:) Med unntak av indrefilet siden vi sjelden spiser rødt kjøtt, og at vi baker.

Skrevet

hvor mange er dere da?

hvilke butikk handler dere på?

hvilken middager har dere?

hvilke "luksusprodukt " kan dere klare dere uten.

Jeg er kjemegod på å klare meg på lite penger, så bare spør i vei om du trenger råd.

Skrevet

Ja, men ikke innkjøp til større selskaper ol.

Skrevet

Jeg må si jeg beundrer deg. Jeg tror ikke vi kan komme ned på det nivået. Vi har nok noe utgifter på snop, og brus som dere ikke har, men dette prøver vi å begrense til å bare gjelde helgene. Men det går rett og slett så mye mat i middag her. Vi bruker 750 gr. kjøtt eller fisk og det er jo dobbelt av hva vi brukte da ungene var små. Og det merkes på utgiftsnivået.

Skrevet

Spiser egentlig nesten aldri rødt kjøtt lenger vi heller når jeg tenker etter........ Kylling og kalkun er såååå mye bedre!!!

Skrevet

Det er mye dyrere å kjøpe sunn mat enn å kjøpe snop og junk!

Skrevet

Så flinke dere er da... Vi bruker myyye mer en 4-5000,- i mnd. Men, nå kjøper jeg mye halvlitere brus til å ha på jobben, pastiller, tyggis, rundstykker, blad, aviser osv. stort sett hver dag.

Vi drikker myye brus og har mye besøk som drikker brus\kaffe, kaker\middag etc.

Meen, vi handler billig mat i Sverige da.. Kyllingfilet, karbonadedeig, kjøttboller, ost o.l.

Kanskje ikke rart jeg ser ut som jeg gjør heller, he he, når jeg ser hvor lite andre kan bruke på mat i mnd.:-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...