Gå til innhold

Noen som har gode tips til "gjenopplivning" av Orkide??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den har alle blomstene, men ser temmelig pjuskete ut:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt! klarer aldri holde liv i de......

Skrevet

Dytter jeg også! Fikk en nydelig en av svigermor. En uke - og vips så hang alle blomstene med hodet... :o(

Skrevet

Fy, fy jenter, har dere satt orkideene over varmekilde?

Skrevet

Har ikke grønne fingre, men med en gang den er avblomstret, skal du klippe stilkene over hvert 3. "øye". Skjønner??

Og vanning: Ca to eggeglass hver uke. Dette har holdt liv i mine år etter år, men nå har de visst gitt opp.

Skrevet

Kjøp egen gjødning og følg det som står på flasken ang gjødning og da vanning.

De bør ikke stå i lystett potte, det er en grunn til at de selges med gjennomsiktig potte vanligvis. Den bør heller ikke stå i sterkt direkte sollys i verste steika...men den ska ha dagslys!

Skrevet

Mitt beste råd: sett den i fosterhjem hos svigermor:p

Det reddet min orkidé!

Skrevet

Takk for gode råd!! Tror kanskje at denne varmekilden kan være problemet, den har alltid stått i vinduskarmen over ovnen!!

Flere tips?

Skrevet

Æ har absolutt ikkje grønne fingre, men fikk beskjed på blomsterbutikken at når man vannet orkideene skulle man vanne i vasken. Altså la vannet renne gjennom potten under springen. De liker ikke å bli stående i vann.

Selv er æ stolt! Har holdt liv i min orkide i 1 mnd!! Vanligvis dør alle blomster med blomster her i huset innen 14 dager......=)

Skrevet

Kan de ikke stå over varmekilder? Det gjør mine, og allikevel er det i grunn de eneste blomstene jeg klarer å holde liv i noen mnd før de avblomstrer, men lever videre :o)

Skrevet

Løp til en blomsetbutikk i morgen. Kjøpe en helt lik som nå er død. Sett den der den døde sto. Snu deg snu deg tilbake å si. Næææææææææ seeee visste det bare var litt vann den trengte =0)

Skrevet

Jeg foreslår det gamle, men gode, vampyr-trikset: hold planten innelåst et mørkt sted om dagen (helst en fuktig kjeller). Sett den ut om natten. Den vil etterhvert vokse seg mistenkelig sterk og vakker. Etter en måneds tid er den i form til å slå seg løs på små gnagere og lignende nattestid. Lykke til! :)

Skrevet

Utrolig bra triks!!! Fnise fnise i lange tider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...