Gå til innhold

Raserianfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hmh.. jeg har fått ei bestemt dame med tiden.. hu er 18 mnd nå og begynner virkelig å si hva hu vil..

i dag sku jeg bare en tur i postkassa i etg under her i blokka, så vi kledde på sko og gikk ned sammen. Hu var lykkelig og babla og syns det var morsomt å gå.. men så sku vi opp igjen.. og hu ble helt krakilsk.. skreik å rasa i 20 minutter!! ikke sku hu høre på meg, ikke noe var bra, hu ville bare ut.

hvordan ska man gjøre det i en sånn situasjon.. ska man bare la henne skrike seg blå nesten, eller ska man ta henne opp osv?

jeg tok hu opp og holdt henne inntil meg og forklarte med rolig stemme at vi skulle være inne og at vi senere skulle ut. Veit jo i grunn at hu ikke skjønner så mye, men jeg satt der helt lamslått.. følte ikke jeg bare kunne "overse" det heller..

mulig dumt spørsmål, men første gang denne situasjonen kom.. noen som veit hvordan man kan takle det på en best mulig måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk rolig til henne og la henne rase fra seg!

At de trasser og viser hva de vil er endel av en lang løsrivelses prosses og det er en positivting! Men raserianfallene er ikke noe morsome når de står på.

Skrevet

Slik er min på 17mnd også :)

Ber han rolig om å se på mamma,(oppnår kontakt etter en stund:)) så sier jeg at vi må...eller kan ikee osv. Lar han stort sett rase fra seg i fred, men er det noe vi skal, bærer jeg han med meg og viser at det er jeg som bestemer. Gjentar rolig flere ganger at vi...blablabla...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...