Karomamma Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Sitter og ser på TV2-nyhetene. Æsj altså, det blir ganske spennende utover våren. Selv om jeg jobber i privat sektor, er det interessant å se hva som skjer i hovedoppgjøret.... Akkurat nå har jeg ikke lyst til å jobbe til jeg blir 67... Har dere?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Nei, jeg skal vinne i lotto og leve herrens glade dager.............. Det vet jeg faktisk ikke, foreløpig får jeg almisser fra nav. Men klart det er spennede og se, jeg liker bare ikke det med at man får mindre penger om man lever lenger enn det staten synes man skal.
Maud Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Til jeg blir 67? Det vet jeg egentlig ikke, det er jo sååå lenge til. Nei, ærlig talt så blir det vel godt å trappe ned etter hvert og eventuelt bare jobbe litt sånn av og til når jeg vil det selv.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Nope, da har jeg tenkt å bo store deler av året i varmere strøk ser du:-) Det er ihvertfall det vi drømmer om her i huset. Og da kan man jo ikke drive med slik jobbing i hytt og pine:-) Selv om jeg storkoser meg i jobben min, så vet jeg det at jeg kommer til å lengte etter noe annet om såpass mange år.......Å nyte livet, ha tid nok til det man vil, kanskje barnebarn om vi er heldige:-) Tenk så fint da!
Karomamma Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2008 Nei, men det er vel hovedsaklig pga innskuddsbasert vs. ytelsesbasert pensjon.... Og den diskusjonen er ferdig dessverre. Vi som er født rundt -65 og -66 kommer skikkelig dårlig ut i det regnestykket. Æsj, æsj og dobbeltæsj, som de sier i Donald....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Jepp, dere som er født på 60-tallet kan ikke få alt ))
Reveenka Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Født midt på 60-tallet som jeg er, har jeg skjønt at det blir magre tider til slutt, ja... Satser på at ungene skal forsørge meg når jeg blir gammel; jeg og gubben kan jo gå på legd mellom dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå