Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må egentlig til for å tilfredstille kravene her? For å få det dekket altså. Og må man i så fall redusere mye? Jeg føler at brystene mine er akkurat litt for store, i følge undertøysspesialister bruker jeg 75F eller 70G og slike BH-er er jo umulig å oppdrive i vanlige butikker. Nå skivser jeg dem inn i 75DD og da ser det ikke helthundre prosent pent ut, men jeg har ikke råd til svindyre BH-er som ser stygge ut. Alternativt bruker jeg 80 eller85 DD, men da sklir BH-en opp på ryggen bak fordi den er for stor rundt og cupen er fortsatt litt i minste laget. Skakke være lett :-( Men, så har jeg en kroppsbygnign som tilsier at litt store pupper er finest til meg, jeg hadde sett helt rar ut med små pupper. Kunne tenke meg en kombinasjon av reduksjon og løft slik at jeg sklir pent inn i 75D. Det hadde vært perfekt rett og slett for da kan jeg finne endel BH-er i vanlige butikker + at mange flere topper faktisk hadde passet (når detter jo puppene utav halvparten av alle med utrigning...). Har i tilleg i "alle år", som voksen, vært endel plaget med smerter i rygg, nakke og skuldre. Er dette gode nok grunner? Og vil de godta å redusere såpass lite? Noen som aner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fysiske plager kan du iallefall henvises og så kan dere jo snakke om hva som skal gjøres?

Du kan jo gjøre det privat - da får du det akkurat som du vil.

MEN du må slutte å røyke først ( om du gjør dette, bare nevner det )

Skrevet

Sluttet å røyke fpr 6,5 år siden :-)

Men privat må jeg betale for det evt, det har jeg ikke råd til.

Skrevet

Du får nok ikke dekket en bryst reduksjon pga problemer med å oppdrive bhæ'er i vanlige butikker.. Det kunne blitt dyrt for den norske stat..

Hvis du derimot har rygg/nakke problemer så får du det nok dekket.

Skrevet

Jeg fikk henvisning fra fastlegen, han nevnte i henvisningen at jeg muligens kunne ha noen nakke-og skulderplager pga puppene.

Jeg fikk time noen uker senere på Ullevål, og de sa at de kunne hjelpe meg. Han målte antall cm fra kravebeinet og ned til brystvorta, det var visst litt langt... Jeg vet enda ikke hva som var grunnen til at jeg fikk det dekket, men jeg tror det var en kombinasjon av ryggproblemer og store, laaange pupper.

Nå skal det sies at jeg trakk meg da jeg plutselig fikk telefon om å komme inn om 6 dager, var fryktelig usikker så fant ut at jeg skulle vente. Må igjennom ny runde med henvisning og sånn hvis jeg skal opereres.

Skrevet

Det målet Dulosten nevner skal være 21 cm.

Tror du får dekket det pga nakke/rygg vondt.

Skrevet

Hm, får litt lyst til å be om antall cm nå, hehe... Tror nok ikke det blir helt enda her uansett. Vi er ikke 100% sikker på om vi er ferdig med barneproduksjonen eller ei enda så venter litt, skulle vi få en til er det greit å ha ventet til etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...