Gå til innhold

Noen gode råd mot uoverkommelig kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at kiropraktor kan hjelpe, men jeg er nå så kvalm at jeg ikke kommer meg inn til sentrum en gang. Spyr og spyr og er kvalm dagen lang. Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ingefær hjelper. Sea Band synes jeg hjelper innimellom, men jeg er bare kvalm i bølger uten spying. Høres ut som om du har det værre, stakkar:/

Skrevet

Er like dårlig som deg :(

Kvalm hele døgnet rundt... Dersom jeg har noen timer jeg ikke er kvalm, så erstattes følelsen med en intens "ulvehunger". Får rett og slett vondt i magen om jeg ikke spiser...

Det jeg syns hjelper er å spise ofte. Er man sulten så blir man hvertfall kvalm...

Klarer bare spise helt enkelt som:

yoghurt

grønne sure epler

druer

flattbrød

suppe

osv

Skrevet

Mitt råd er homeopat middelet Symphoricarpus D6 eller D12. Min venninne som er homeopat anbefalte meg dette. Jeg er så kvalm hele tiden + at jeg kaster opp flere ganger om dagen. I tillegg var det apoteket i Trondheim som har homeopat midler utsolgt for dette før påske, men jeg fikk i det idag. Det hjelper virkelig. Kjente allerede i ettermiddag at det ble bedre. :)

Hele navnet på det middelet jeg fikk er Symphoricarpus Racemosus D12. :)

Min venninne brukte også dette under sitt svangerskap da hun også var veldig kvalm. Hvis du lurer på noe rundt dette kan du ta kontakt med homeopat for eventuelle spørsmål. :) Håper du blir bedre :)

Skrevet

Fristende å prøve!!

Så dette er helt trygt å bruke under graviditet altså..?

Hvor langt er du på vei...?

Skrevet

Hei :)

Jeg er 9+3. :)

Dette middelet er helt ufarlig å bruke fikk jeg beskjed om. Min venninne er meget opptatt av at ting ikke skal være farlig også. Jeg hadde ingen betenkeligheter med å anskaffe dette middelet. Homeopat midler er jo naturlige og uten farlige virkestoffer. Venninnen min ville aldri anbefalt meg dette hvis det var noen sjans for at det kunne være skadelig under graviditet. Du kan jo kontakte en homeopat for å spørre om dette også. :)

Skrevet

Takk, skal helt klart sjekke opp i dette :)

Er selv 9+0.

Skrevet

Så koselig. :) Da er vi like langt. :D Moro å finne noen som er ca like langt på vei.

Skrevet

Hei :-)

Kvalme/spying er helt jævlig :-(

Dette har hjulpet meg og hjelper kanskje noen andre:

Grønne epler (de sure)

Salt kjeks

Farris

Ingefærte

spise ofte og lette måltid, aldri bli sulten

Seaband fra hurtigruten er det mange som sier at hjelper :-)

God bedring alle sammen!! kvalme kan virkelig ødelegge hele dagen og man blir så sliten :-(

Skrevet

Ja har seaband på hele tiden ,men det hjelper ikke. Har nå kastet opp hver dag i ca 3 uker å kommer meg ikke ut av sengen. Ja ingen kose påske her i dette huset nei............er en smuld bedre i dag greier å taste litt, men hiver meg over bøtta regelmessig. ÅÅÅÅÅÅ er lei !!!!

Skrevet

Har det sånn som deg, INGENTING hjelper :( *Sukk*

Skrevet

Titter innom fra 3 trimester :) Når jeg kjenner kvalmen melder sin ankomst spiser jeg kornmo kjeks og drikker is-te. Ønsker dere alle lykke til på ferden :)

Skrevet

Må bare anbefale homeopat.hun ga meg akepunktur og noen homopatiske midler.Kjempekvalm de to påfølgende dagene .spøy tilogmed. Men så forsvant det.Helt nydelig.

Hadde prøvd det meste før dette.Så er det en dyktig homeopat der du bor.Så prøv det!!!!

Skrevet

Jeg passer på å fylle magen ofte med tørre kjeks - som knekkebrød og rugsprø... Kvalmen kommer på tom mage på grunn av hcg-hormonet... husker jeg at jeg leste ved forrige svangerskap. Da var jeg så dårlig som du beskriver. Jeg er ikke så dårlig ennå denne gangen, men det øker... så jeg frykter det verste.

Jeg har en teori om at det blir verre ved stress... Altså... jobbting man tenker på eller vanlige hverdagslige ting man stresser seg opp over ikke å få gjort fordi man er dårlig... Altså... forsøk å ikke la deg stresse... la alt flyte...

En ting til... jeg har også hørt at det kan bli en vane å kaste opp med en gang man blir kvalm. Altså forsøker jeg å la være så godt jeg kan. Noen ganger går det.

Når det er som verst er cola min beste medisin - jeg som egentlig ikke kan fordra det! Alt for søtt og får ekkelt belegg på tennene... men med cola roer jeg magen og får i meg væske. Må man kaste opp er det iallefall best å slippe å gjøre det på tom mage...

Hm... og en ting til... Det sliter visst veldig på emaljen på tennene å pusse dem med en gang etter å ha kastet opp... fordi emaljen blir svak av magesyren - eller noe - det husker jeg også at jeg leste om forrige gang...

Huff, ble dette litt rotete? Datteren min er syk så jeg skriver litt hastig tankestorm om emnet... Hold ut! Det er verdt det! Forhåpentligvis er det over når du skifter trimester!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...