Gå til innhold

Mentolatum under fotsålene ved hoste VIRKER!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt sprøtt!! Men det virker kjempebra!!!!!

Prøvd det på mine unger nå, og også anbefalt det på jobb. Flere småbarnsmødre der som har testa det og det funker kjempebra!!!

Nattehosten blir vekke på et blunk!!!

AAAAAAAAAAAAAner ikke åffer!!!

Bare sånn at alle kan få del i denne fantastiske kunnskapen!!! *Nyfrelst*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det har jeg faktisk lest om før,er jo flott hvis det virker.

Skal huske det til neste omgang med hoste:o)

Skrevet

hva er mentolatum og hvor får man kjøpt dette? Hva er virkningsmekanismen da?

Skrevet

Jøss, det skal jeg jommen huske på, det må testes!!!!! (ingen syke her nå heldigvis, men neste gang he he)

Skrevet

Tusen takk for tipset!!

Sliter litt med en liten som hoster her jeg også...

Blir spennende å prøve:-)

Skrevet

Mentolatum er mentolsalve man får kjøpt på apotek.

Vet ikke hvorfor det virker, men har konkludert med at det ikke kan skade (spurt flere leger på jobb),

Vi bruker den mot veldig tørr hud på jobb også, helt flott..

Men ante ikke at man kunne bruke den mot hoste under beina før en smart sjel her inne nevnte det..

Og det virker!!! :) I`m amazed:)

Så deilig for de små å slippe den hosten på natta lenge etter at de er friske.

Skrevet

er det den tuben med sånn klissete krem fra apoteket man og får i sånn lypsyl??sånn grønn pakke?hmm..roer d nervene eller noe?

Skrevet

Det virker her også det :o)

Skrevet

Ja den er grønn..

Aner ikke hva den gjør, men noe er det:)

Som sagt snakket med flere av legene på jobb om dette, de fatter det heller ikke.. Men hun ene prøvde det selv og er nå en tilhenger ;)

Ny religiøs bevegelse dette... hehe.. Får kanskje teste ut flere bruksområder...

Skrevet

Da har jeg skrevet det på handlelisten. Har ei som hoster titt og ofte her hjemme, slitsomt på natta.

Takk for tips! :o)

Skrevet

er det noen "aldersgrense" for når man kan bruke det? Eller er det ok på en baby på 10 mnd? Stakkaren ligger og hoster nå..

Skrevet

Jeg har brukt det på mine siden de var nyfødte om de var tette og forkjøla;) det går bra ja

Skrevet

Helt klart virker det!! Det er jo gammel kunnskap, og husker godt at jeg fikk mentolatum smurt under føttene og på brystkassa når jeg hostet som lita jente, og det virket gulle godt.

Ellers så fikk jenta mi hostesaft i stikkpilleform da vi var i Spania. Vel og merke inneholdt de pillene codein, men de inneholdt også mentolatum. Fikk de sjekket på et norsk apotek da jeg kom hjem. Det er visst mer vanlig i andre deler av Europa (enn Norge) å tilsette også naturmidler til skolemedisin for å få enda bedre virkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...