anette_78 Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg trodde at for at mor og far skal kunne være samtidig hjemme, må enten far ta ferie mens mor har permisjon, eller mor ta ferie mens far har permisjon. (eventuelt begge ta ferie). Men så leser jeg på Informasjonsdelen til "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" under seksjon Fedrekvote, og der står det: "Foreldrene kan være hjemme samtidig når fedrekvoten avvikles". Mener de da at far og mor kan ha permisjon samtidig? Noen som vet med sikkerhet hvordan dette er? Takker for svar:)
Gemini77 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Kun en av foreldrene får permisjonspenger av gangen. Så den andre må enten ta ferie for å få penger eller ulønnet perm.
JuliMage-JanuarMage(tvillinga) Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har oppdaget akkurat det samme i kveld, så jeg lurer også på dette??? *dyttdytt*
anette_78 Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Jeg fant dette på nav.no nå: "Hva gjør mor når far benytter seg av fedrekvoten? Når far tar ut fedrekvoten, kan mor velge om hun vil gå ut i inntektsgivende arbeid eller ikke. Når far benytter seg av fedrekvoten kan mor og far samlet ta ut 150 % foreldrepenger. Det er en forutsetning at mor arbeider deltid og mottar graderte foreldrepenger med minst 50 %." Begge kan altså ikke ha permisjon og få fullt med foreldrepenger samtidig..Teit regel spør du meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå