Gå til innhold

Han hoster HELE tiden, trenger desperat råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jr (22 mnd) er forkjølt hoster han, og vi har vært i nærheten av falsk krupp flere ganger. Nå hoster han igjen, og han hoster hele tiden. Dette gjør vi:

-gir han effedrin

-har det kaldt på rommet hans

-holder han rolig (hoster mer når han springer rundt)

-gir han mye drikke

-har hevet hodeenden på sengekanten.

-løfter han opp slik at han skal få sjans til å hoste opp slim.

Nå har han sovnet, men han hoster i søvne.

Hva annet kan jeg gjøre?! Er veldig fortvilt nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig, efedrin er slimløsende og har ingen effekt på hostingen egentlig.

Gi hostesaft! Har du ikke så anskaff i morgen, prøv med feks avkjølt og sukret kamillete i kveld (hjelper uansett om det er slim eller tørrhoste)

Skrevet

Mentholatum under beina...

Funker kjempebra, aner ikke hvorfor...

Skrevet

Gutten min hoster mye også, skal til lege med han senere i uken...

Gjør noenlunde det samme som deg, men min får Bisolvon, men hjelper ikke.

Kan desverre ikke hjelpe, men lurte på hvordan man vet om de har falsk krupp jeg, ikke meningen å blande meg i din tråd så overse meg om du vil;)

Skrevet

Kansje hjulpet med astma spray???

Skrevet

Det er slimhoste. Har veldig liten tro på reseptfri hostesaft, så det gidder vi ikke prøve engang.

Symptomer på falsk krupp er bjeffende hoste (umulig å ta feil av, de bjeffer virkelig) og problemer med å puste, tung og hurtig pust.

Skrevet

Det skal jeg prøve. Må jeg på apoteket eller? Er det en salve? *uvitende*

Skrevet

Ja det er sånn gammeldags mentolsalve de smurte på brystet.. Har det på apotekene.. Helt vilt bra:)

Men aner som sagt ikke hvorfor:)

Skrevet

Dersom han blir tungpustet denne gangen skal jeg pushe litt på for å få han sjekket for astma. De har lyttet på lungene hans hver gang og hører ingen piping, og sier at det da sikkert ikke er astma. Men jeg vet at det ikke behøver å være piping, og astma i så lav alder er ikke alltid "big deal" og noe de vokser av seg.

Skrevet

Reseptfri hostesaft er ubrukelig, det har du helt rett i;)

Jeg hadde stående en på resept sist vesla var syk jeg, som kunne brukes på småttiser.

Men den teen er et fint triks, men funker ikke på alle.

Ser det ble anbefalt mentolsak under beina også, har hørt mye bra om det, og bak ørene! (???!)

Det samme med eisgel om du har det, eller tigerbalsam (under føttene, IKKE bak øra!)

Hmmm... Kommer ikke på noe mer sånn i farten, dessverre.

God bedring til gutten din!

Skrevet

Har noe slik icegel ja, visst det er slik "muskel-gel" du mener. Det kan jeg prøve dersom han våkner.

Te har vi heller ikke i hus, men det kan skaffes.

Kjempe glad for alle råd. Takk :)

Skrevet

Dra til legen i morgen og få Ventoline eller en annen astmamedisin som han kan prøve.

Skrevet

Og dere, er det ikke et kjerringråd som sier noe om å sette noe under sengen? En bolle med noe? (som jeg sikkert ikke har i hus...)

Skrevet

Er det spes om natta han hoster?

Kan godt være astma. Prøv å få skrevet ut resept på Flutide som han skal ta morgen og kveld i den kalde årstiden. Gjerne også Ventoline ved behov.

Skrevet

Nei hoster hele dagen, men kanskje spes når han ligger. Det er iallefall da det er mest plagsomt.

Dersom han ikke er bedre i morgen skal jeg ringe legen og pushe litt på den astman. Ikke gøy dette...

Skrevet

Du får astmamedisin mot astma og bronkitt, men jeg tror terskelen for å gi ut ventoline er ganske lav.

Sønnen min hadde halsbetennelse og hostet mye (hosten hadde ikke noe med halsbetennelsen å gjøre, for den hadde han hatt lenge). Han fikk ventoline. Det ble ikke sagt noe om astma eller bronkitt eller noe. Fikk den bare og fikk beskjed om å bruke den til hosten var borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...