NoDoubt Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Er det ei herfra som har spurt om råd til lommelegen?
Verbena Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Nei tror ikke det. Men det er nok noen har som har tipsa vg =P
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Nope, ikke såvidt vi vet, men tipset kommer fra brukere her som har funnet det der inne..
NoDoubt Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Ok. Takk for oppklaringen:-) Tar gjerne imot link som startet hele greia;-)
3xmamma Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Er ei her inne som hadde tipsa flere aviser, men husker ikke nicket da
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Ligger bla på krangle, søk på oppslagsord lommelgene på "alle forum" så finner du nok det meste (er flere innlegg serru)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Men er ikke dette storm i et vannglass? Legen sier jo ikke at han vet, men dette mennesket har konsumert mer alkohol på en mnd enn hva jeg gjør på ett år.
Sjefsmegga Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Nei, det er sterkt uetisk av en lege å råde til abort på så tynt grunnlag. Hva hvis det var noen med et barn med Downs? Er det riktig av en lege å RÅDE dem til å ta abort da? Eller hvis man har en arvelig sykdom? En lege skal kunne si noe om risiko, sansynlighet, opplyse om når abort grensa er, så skal man selv avgjøre.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Dama spør ikke om abort, deri ligger det største problemet. Hadde det vært et spørsmål hadde jeg forstått svaret.
jordbær mathilda Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Dessusten spurte hun ikke om abort i det hele tatt!! Hun lurte på om det gikk an å sjekke dette med skader med fostervannsprøve. Jeg syntes legen gikk langt over streken med svaret sitt!!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Er det mindre uetisk å råde henne til å beholde et barn når hun tydeligvis har et lemfeldig forhold til alkohol? Hadde det vært bedre om han hadde sagt at hun fikk vente i 9 mnd og se om hun hadde ødelagt ungen?
NoDoubt Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2008 Finner jo innlegget om hun som tipste VG men det var vel ikke første innlegget om dette? Virker ikke sånn ut fra hva HI har skrevet. Jepp! Jeg er nysgjerig:-)
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 http://www.dinbaby.com/forum/thread/137234976
dione Skrevet 25. mars 2008 #15 Skrevet 25. mars 2008 jeg mener at legen bryter etiske regler her, dette er et råd som kan ha enorme konsekvenser. Tenk om kvinnen tok abort? Mulighetene er store for at det barnet hun aborterte var helt frisk. Mulighetene var derimot små for at barnet var syk. Og uansett, om barnet var sykt, hvilken rett har legen til å uttale seg om barnet skal få leve eller dø. En leges råd veier tungt for mange og jeg mener at legen har begått et stort etisk feilgrep. Meget viktig er det da å huske at kvinnen faktisk aldri spurte om hun burde ta abort, annerledes ville saken ha stilt seg om hun gjorde det.
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Den ligger i mange forum.Var på barn i magen også,der jeg så den da..Har ikke tipset,men godt noen gjør det.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 Det der er akkurat slik man holder på her inne.. Enkelte er redde for noe og spør, andre svarer (litt for seriøst) og enkelte tror på svaret de får... Uansett, fryktelig uetisk av den legen..
jordbær mathilda Skrevet 25. mars 2008 #18 Skrevet 25. mars 2008 Hun spurte aldri om råd for/mot abort,så hvorfor nevne det i det hele tatt?
NoDoubt Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2008 Har sett det innlegget men det må vel ha vært et før?
MammaFraSørlandet Skrevet 25. mars 2008 #20 Skrevet 25. mars 2008 Det største problemet ligger vel i at legen råder en kvinne som er bare 4-5 uker på vei å ta abort. Så tidlig er ikke hjerne eller lemmer dannet hos fosteret ennå, slik at det ikke er mulig å skade dem. Muligens har ikke engang hjertet begynt å pumpe blodet rundt. Å råde henne til å ta abort på dette grunnlaget virker derfor helt meningsløst og skaper bare panikkstemning.
Sjefsmegga Skrevet 25. mars 2008 #21 Skrevet 25. mars 2008 Han kunne råda henne til kontakte faslege for å få litt klarhet der. Og så tidlig er sannsynlighetene små for FAS. Da hadde svært mange barn vært alvorlig skada. Sønnen min er helt normal og frisk han, enda jeg festa før jeg oppdaga at jeg var gravid, jeg tok opp dette med lege og fikk beskjed om at siden jeg ikke hadde drukket etter 5 uke så var det neppe noen risiko i det hele tatt, fikk tatt en UL for å sjekke at jeg IKKE hadde kommet lengre. Dette kunne han ha råda om, at hun burde ta en tidlig UL for å fastsette hvor langt svangerskapet hadde kommet. Han trente m.a.o hverken råde henne til å ta abort, eller beholde.
MammaFraSørlandet Skrevet 25. mars 2008 #22 Skrevet 25. mars 2008 Dette ligger dessuten åpent for alle å se, og kan potensielt ha forårsaket flere aborter hos andre bekymrede mødre, med alle de potensielle problemene det kan forårsake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå