Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Hei, kom over et innlegg eller noe fra deg og måtte titte på profilen Da så jeg at du hadde to veldig tette, tror nemlig jeg er i samme situasjon se Har en tass på 7 uker, og tror nr. 2 bor i magen har ikke testa enda men, ja.. Hvordan gjorde du det med mammapenger? For du rakk jo ikke å jobbe 6 mnd mellom de to
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 26. mars 2008 #2 Skrevet 26. mars 2008 Skreiv faktisk nettopp om dette på en annen tråd (så jeg kopierer litt derfra). Jeg er student uten jobb så jeg mottok aldri foreldrepenger, men kjenner til en del andre med to tette så jeg har satt meg litt inni dette. Foreldrepenger teller som opptjeningsgrunnlag til nye foreldrepenger...aner ikke om du har 100% eller 80% nå, men mange spør om det blir 80% av 80%, og det skal det ikke bli! Men det kommer an på hvem som har saken din, så jeg anbefaler å ringe NAV i tilfelle du er gravid nå. Og husk at både du og far mister rett til permisjon for den eldste ungen når det er 3 uker til termindato eller tidligere hvis du føder før det. Far kan ikke ta permisjon disse 3 ukene heller fordi da gjelder permisjonen for ungen i magen. Så vil far ha permisjon for Martin så husk å ta ut dette. Er du gravid igjen så blir de jo tettere enn mine! Men ikke vær så overraska om testen blir negativ...det er veldig vanlig å kjenne seg gravid etter fødsel. Nå er det 6 mnd siden jeg fødte vesla, og jeg er fremdeles trøtt og kvalm!:-/ Lykke til med testinga da!:-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 26. mars 2008 #3 Skrevet 26. mars 2008 Djeez...de har visst endra reglene i oktober 07! Så har en 80% med førstemann så bør foreldrene sørge for at far tar ut permisjon slik at mor kan jobbe slik at hun ikke får enten 100% av 80% eller i værste fall 80% av 80%. http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/rundskriv/r14/r14-01/r14-d02/r14-p14-07?f=templates&fn=document-frame.htm&2.0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå