Gå til innhold

Etisk dilemma i trafikken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lørdag var jeg ute og kjørte bil, sammen med ganske mange andre. Bla en grå stasjonsvogn type toyota. Denne sjåfføren syntes verden var stusslig og bestemte seg for å kjøre forbi. På et sted med dårlig sikt. Han fikk biler i mot. Jeg måtte derfor bremse ganske kraftig for å lage en luke sånn at han kom seg inn og ikke gikk i fronten på møtende bil. Dette gjorde jeg fordi jeg ikke unnet de som kom i mot å frontkollidere med idioten som kjørte forbi.

Men dersom den møtende bilen hadde vært en trailer er jeg jaggu ikke sikker på om jeg hadde gidda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk på stakkar trailersjåføren.

Skrevet

Usj, mannfolk bak rattet. 'Banna drit.

Skrevet

Joda han blir jo litt forsinka sikkert.. dessuten er han sikkert fra estland og kjører på sommerdekk, og burde heller ikke vært i trafikken..

Skrevet

Jeg ser ikke helt dilemmaet. Alternativet til å bremse er jo å drepe. Sett med mine øyne.

Skrevet

Enig, drepe gjør man ikke uansett, idiot eller ikke...

Skrevet

Men hvorfor skal jeg redde idioters liv, når de så lett prøver å ta andres?

Skrevet

Da gjør du jo deg seg til en like stor idio!

Skrevet

Nei, skadedyrbekjempelse.

Trafikken hadde vært et bedre sted uten dette mennesket. Jeg har ikke sansen for at andre leker russisk rulett med mitt liv. Eller andres. Han bør selv ta ansvar for å sørge for trygge forbikjøringer. Hva om jeg var distrahert, og ikke fikk med meg at han måtte inn foran meg?

Og selvfølgelig vil jeg slippe han inn igjen. Alternativet er jo førstemann på skadested.

Skrevet

Deg om det, hvis du hadde klart å leve med et liv på samvittigheten...

Skrevet

Hvorfor skulle jeg føle meg skyldig for at andre kjører seg i hjel? Den som vedkommende møtte derimot. Som igjen var årsaken til at jeg hjalp idioten ut av kollisjonskurs. Og nei han var ikke uheldig, han gjorde det samme også lenger fremme i køen. Forresten folk som kjører forbi når køa foran deg er endeløs er waste.

Skrevet

Misforstå meg rett, jeg synes helt klart de køstresserne er store idioter!

Men ville alltid sluppet dem inn hvis det så ut som det kunne skje noe, så kald er jeg nemlig ikke...

Skrevet

Kansje det er DU som er problemet. Kansje på tide og ta et hint, siden du sliter med at mange "idioter" bare MÅ kjøre forbi deg. Slipp trafikken frem, og ikke kjør så tregt at vi andre bilister lurer på om du skal parkere.

Skrevet

LOL

Jepp. For ettersom jeg måtte bremse kraftig for å lage luke sånn at idioten kom inn i køa var jeg alene på veien.

Skrevet

mmm, ettersom jeg ble forbikjørt en gang, og jeg måtte lage luke for at denne ikke skulle frontkollidere er jeg problemet. Var i grunn bare meg ute og kjørte faktisk.

Takk for opplysningen. Fra nå av skal jeg bare sykle.

Skrevet

Neida. Ikke jeg heller. Men liker tanken. For jeg liker ikke tanken på at disse leker med andres liv, helt uten respekt. Jeg er en ansvarlig sjåfør, derfor fortjener jeg bedre. Men han skaper jo problemer i køen også når vi må begynne å bremse kraftig for å redde skinnet hans. Og han kom neppe mye fortere frem enn meg.

Skrevet

Har lekt med tanken selv, skal innrømme det...

Skrevet

Ungene mine er også så stressa over at jeg må kjøre så seint når jeg har folk forran meg. Men enkelte forstår ikke at man uansett må forholde seg til andre biler, dessverre er noen av dem gamle nok til å ta lappen:-/ -Sånn som han kompisen din, Doppler.

Skrevet

Kanskje du burde lære deg å stava kanskje, anonym? Konsentrer deg om det, du.

Skrevet

Kanskje kanskje ikke alle er like flinke til alt. Slik som å kjøre bil osv.

Skrevet

hadde faktisk en lignende episode her i forrige uke.kom plutselig to biler i mot mg,trailer som kom i mitt felt.på en plass,det aldig har streifa mg å ta en forbikjøring.der kom den idioten.å det var sekunder om å gjøre før jeg bare måtte vrenge kjerra ut i pereferien.tror neppe det hadde vert noen sukse det heller,men alt bedre enn å få en trailer i tryne.da var jeg så forbanna å redd at jeg så vidt klarte å fortsette å kjøre.hadde jeg fått stoppa han der,hadde jeg vert utilregnelig..det gir en liten tankevekker...så fort kan livet ende..bare pga en tosk som har dårlig tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...