Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 skulle begynne i jobb kun kveld fra juli,men så har drømme jobben komt og jeg sitter og vurderer om jeg skal gi slipp på den for jeg sliter med å levere jenta mi i barnehage kun et år gammel....dere som har små barn i barnehage hvordan gikk det?? sist hadde jeg en super dagmamma på 50 år som var masse ute med sønnen min så fikk et kjempe godt venne miljø der i gata og de vennene har han ennå..han leverte jeg fra meg som 4 mnd gammel baby(pga læretid)lovte meg selv at jeg skulle være hjemme lengre med neste barn,men så kom denne jobben da:(
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Vanskelig å finne ut hva som betyr mest for deg? hmm...
Ung kvinne Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Dersom karriere er veldig viktig for deg, og dette er en drømmejobb som har vært en jobb du har ønsket deg leeeenge så syns jeg du skulle ta den. du kommer antakelig til å tenke på denne jobben og angre og da føler du at du har ofret deg for babyen (og selvfølgelig skal vi ofre oss for babyen, men vi trenger å gjøre noe for oss selv i livet også - litt "ego".). Men tenk hvor heldig du er : både drømmebaby PLUSS drømmejobb. men skjønnr veldig godt at du ikke vil gi fra deg babyen, vet ikke om jeg vil ha min i barnehage før hun r to år hvertfall!! syns d r altfor tidlig, men de små har jo godt av å treffe andre små også da. (jeg har den muligheten for jeg har ikke begynt i fast jobb enda, holder på å studere deltid.) dersom du ikke klarer det psykisk med småen kan du jo rett og slett slutte i jobben igjen (pass på oppsigelsestid).
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 oi dere har missforstått meg tror jeg...for 8 år siden leverte jeg fra meg gutten min på 4.5 mnd til dagmamma(vi kjenner henne) nå blir datteren min 1 år før det blir en evnt barnehage.jeg tenker som så at hadde jeg ikke hatt muligheten for å jobbe kveld så måtte jeg tilbake i min gamle stilling i en jobb som er lenger vekke og tar mer tid enn denne... så til deg ludderet,hva betyr mest jo det skal jeg si deg...penger til mat,klær,tak over hodet på mine barn i tillegg til masse kvalitets tid sammen med dem.kunne legge dem om kvelden uten å ha vond samvittighet for jeg er på jobb.....er dette så galt,NEI!
Hildeks Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Min jente skal i barnehage, om vi får plass, når hun er ca 10 mnd.. syns det er fææælt, men har læretid jeg må ta igjen og kan da ikke ta flere år perm.. Synes du skal ta jobben om du virkelig vil ha den, gode jobber står som regel ikke i kø Barna blir godt tatt vare på i bhage=) Skjønner du har dårlig samvittighet!!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Barnehage er et fint sted å være for små babyer like godt som større barn. Barna lærer ting fortere - ting som foreldre ikke har tid og mulighet til å holde på med. Der er det nøye planlagte opplegg mht sosialisering, lære å stimulere sansene (sansetrening), stimulanse av muskler (ved skogturer, hoppe, klatre, huske, gynge, balansere i barnehagen.... og mye mye mer .... Skal love deg at de fleste barnehager har kompetanse og er megabra sted for barna å være! H*n kommer til å få det såååååå fint! Kom deg på jobb med GOD samvittighet ;-) Hilsen førskolelærerstudent på 3 året
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 takk for oppmuntring:)..skal ikke være lett,men må nesten tenke lenger enn kun et år..herlig med en jobb som er fra man til fredag og ingen helger eller helligdager,vi tjener jo på det som en familie..i tillegg til mye mer lønn..er ingen karriere kvinne,men ebn vanlig arbeider som har kommet over det jeg vil og har hatt lyst til lenge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå