Gå til innhold

Pizzadeig (pakkemix) i brødbakemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte på tilbud i dag, med fiber til og med, men når jeg kommer hjem ser jeg at blandingen inneholder tørrgjær.

Blir det da et problem å bruke utsettelsesfunksjonen på brødbakemaskina? Hadde tenkt å putte den i maskina kl halv ni og at den skulle starte kl 13 slik at deigen er ferdig til jeg står opp kl 15 (jeg jobber nattevakt).

Reagerer gjæra med vannet (som er kaldt når jeg tilsetter det)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal føsrt ha i vann - så melblandingen. Lag en liten grop på toppen av melet som du legger tørrgjøret i. Da kommer det ikke i kontakt med vannet

Skrevet

Jeg vet bare at i bruksanvisningen til maskinen min så står det at en må være forsiktig så vannet ikke kommer i kontakt med gjæren når en bruker tidsinntillingsfunkjsonen. Gjæren skulle legges i et hjørne og vannet i et annet....

Gjæren begynner jo å virke når det kommer i kontakt med veske.

Skrevet

Tror ikke dere skjønte helt...

Tørrgjæren er blandet i melet allerede, jeg har ingen mulighet til å skille den ut og legge den øverst;(

Skrevet

Jo jeg skjønte det :o)

Og når det var uthevet i bruksanvisningen til min at det var viktig at gjær og vann ikke kom i kontakt når en skulle benytte seg av utsettelsen så tror jeg det er en grunn til det. Det begynner jo å gjære så fort gjæren blir våt.

Skrevet

OK;)

Regnet i grunn med at det var sånn Intensity, men håpet at dere kunne gi meg et annet svar. Må vel stå opp kl 13 da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...