Gå til innhold

Lille rosa på isolat....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste par uker har lille rosa hatt diare.....til hele døgnets tider, men formen har stort sett vært fin..... Men de siste dagene har hun nektet å spise og nesten ikke drukket. Det skal ikke mange dagene til før en liten kropp preges av det, så idag var vi hos fastlegen som etter en prat med barneavdelingen ved sykehuset sa at de ønsket oss inn der snarlig.....Kjente jeg ble litt matt......har ikke akkurat verdens mest kule forhold til dette sykehuset og husker godt sist gang jeg var der med barn og det endte med full alarm og anafylaktisk sjokk....

Heldigvis fikk sambo kommet seg fra Oslo og hjem i en fei og ble med oss. Der ble lille rosa lagt på isolat så ingen andre skulle bli smittet om det var noe alvorlig.......

Etter timer med undersøkelser, blodprøver og atter undersøkelser, konkluderte de med forhøyede leverprøver og at dette mest sannsynlig skyldtes omgangssyke.....en litt seig variant som ikke vil slippe taket.

Så sen ettermiddag fikk hun slippe ut igjen, med formaninger om å få i henne nok drikke. Mat var ikke så viktig ennå, selv om jeg synes at hun har blitt tynn siste uken. Gått ned 1,5 kg og det synes på den slanke kroppen.

Mens vi ventet på prøvesvar kastet jeg meg i bilen og kjørte til homeopaten vår og etter en rask konsultasjon, så fikk jeg dose til både henne og meg selv. Min kroniske sykdom har såklart også blusset opp siste dagene, og det er helt typisk for en bekymret mamma;-)

Så nå er vi litt halvsalige og passe avslappet av homeopatmedisinen....Den gjør at vi blir skikkelig rolige i kroppene våre og lille rosa har spist et godt måltid mat for første gang på over en uke:-) Er det rart jeg synes slik medisin er magisk:-D

Håper det er bra med dere andre her inne....har ikke hatt tid til å verken lese eller skrive siste par dager, for jeg har vært opptatt med liten rosa og all klesvasken hennes.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff og huff sånt vil vi ikke ha.... Isolat er ikke noe hyggelig plass og være. Men må man, så må man.....

Godt at dere har kommet hjem, sykehus kan være livsfarlig... :o))

Nå må dere ta vare på hverandre og ta det med ro.

Klart 1,5 kg synes.... Er ekkelt når de blir sånn.

Knerten gikk ned mye i sommer, da han hadde omgangsyke i 5 dager.

Du har vært savnet, men nå vet jeg jo hva du har drevet med.....

God bedring til dere begge :o))

Skrevet

Stakkars lille rosa! Skjønner godt at du har hatt andre ting å tenke på de siste dagene. Vet hvordan det er med omgangssyke, lille M hadde det i 5 dager før påske, men aldri så alvorlig at vi måtte inn til sykehus. Vi fikk kun beskjed om å gi ham drikke i et døgn for å se om det stabiliserte seg. Syntes synd på ham da, for da hadde jeg prøvd å dytte i ham mat i flere dager, og det gjorde jo bare vondt verre.

Har aldri prøvd homeopatterapi selv, men vet at andre har gode resultater. Og, dersom det hjelper dere, så er det vel bare å kjøre på!

Skrevet

Takk for det:-)

Skrevet

Har brukt homeopati i over 20 år jeg, så jeg kjører på:-)

Det morsomme er jo at det var etter møtet med homeopaten jeg kjente meg trygg på at dette skal gå bra;-D

Skrevet

Gurimalla, så ekkelt!!! Stakkars lille rosa tingen og dere andre også!

Det ordner seg med litt drikke og litt homeopati :)

Mange god bedring-klemmer til dere!!!

PS: Du får snart PM om noe annet :)

Skrevet

Uff da, tøft når de små er syke. Bra at det "bare" var omgangssyke og at hun spiser igjen nå.

Skrevet

Takk takk:-)

Nå har hun jammen spist svinebiff også:-))

Og mange cherry-tomater, så her svinger det av medusin som funker fortere enn noe annet jeg har sett:-) Hipp hurra!

Skrevet

Så godt at hun er på bedringens vei så fort etter å ha fått medisiner! Det er jo ikke så mye slike små kropper tåler før de blir slakke uten væske.

Sender dere varme tanker og håper begge kommer seg fort.

Skrevet

Takk for det:-)

Nå ligger vi i sengen og koser oss.......mette i magene og trøtte i øynene:-)

Døgnet har blitt helt kokkelimonke siste dagene.......

Skrevet

Huff da!! Ikke morsomt med småtasser som ikke blir friske!!! Håper det ordner seg fort, fort, fort....

Klem!

Skrevet

Uff, så forferdelig!! Jammen imponerende med den homøopatmedisinen - ble veldig nysgjerrig på hva slags medisin det er? Det må jeg få tak i til - omgangssyke får man jo noen runder av! Lille-pode hos oss hadde også omgangssyke i påskeferien - og det varte og rakk, syntes jeg! Han ble også veldig slapp, og vi hadde to turer på legevakten. Ville ikke spise og drikke noe særlig, og vi måtte tvinge i ham drikke hvert 5. minutt med skje - ellers gikk alt rett ut igjen (diare). Verste runde jeg har vært med på!

Kos dere videre med lille rosa og feire at hun har fått igjen matlysten:-))

Skrevet

Uff da, dette var da slettes ikke noe hyggelig....

Godt formen er på bedringens vei. fælt når skattene våre blir så dårlige.

God bedringsklem til dere begge :o)

Skrevet

Huff, noe så forferdelig! Skjønner godt bekymringen din for sykehus. Godt å høre at formen nå snur. Krysser alt jeg har for at hun snart er sitt gamle jeg!

Skrevet

Stakkar lille rosa! Og stakkar mamman og pappan!

Godt å høre at hun ser ut til å være på bedringens veg!

God bedring!!

Skrevet

Stakkars lille rosa og dere andre også! Er det ikke det ene, så er det jammen det andre - nå skal dere se til å "krya på er", sånn at våren kan nytes i fulle drag!

Skrevet

Stakkars liten,og klem til bekymrede foreldre.

Godt du har funnet noe som gjør henne bedre....leit når de små er pjuskete.

Fortsatt god bedring!

Skrevet

Sender en diger god bedrings klem deres vei !!!! Krysser fingrene for at dette går raskt over fra nå av..

Skrevet

Formen er allerede bedre:-) Etter inntak av små krumelurepiller, så har det gått en vei og det er mer mat inn og mindre avlevering ut - heldigvis!

Vi har holdt oss i ro idag også, mye soving og leking:-) Men i morgen er det nok atter barnehagen igjen, blir nok kjekt for henne å få flere å leke med igjen:-)

Skrevet

Blir så glad av å høre at formen er så fint på vei tilbake igjen

HURRA HURRA HURRA :D

Disse små krumelurepillene dine må du fortelle meg hva er...

No sånt høres jo bare superfantastisk ut

Skrevet

Krumelurepillene er rett og slett homeopati:-)

Ingen standard for ulike symptomer, men for ulike personligheter:-) Rett og slett medisiner som blir gitt utifra hvem du er som person og ikke utifra hvor du har vondt og derfor jeg sverger til det i mange sammenhenger!

Så om du og jeg har vondt samme sted så trenger vi nødvendigvis ikke få samme type medisin.

Skrevet

Akrobat..

Så egentlig bør man ta med den rare kroppen sin til en homeopat da

Og så får man mellisin til det meste, sånn som passer akkurat for seg...

Hmmm Høres jo i grunn ganske flott ut.

Dette må jeg tenke litt på :o)

Skrevet

Det er veldig flott:-)

Jeg har sett selv mange ganger hvor akutt det virker og er stadig imponert:-)

Også barna mine har fått smake denne medisinen oppigjennom og i forhold til ørebetennelser, uvi etc så er det helt fantastisk hvor raskt virkningen har kommet. Snakker altså om minutter fra medisinen er inntatt til vondten forsvinner!!! Men selvfølgelig bør man ha en dyktig homeopat som virkelig kan sakene sine:-)

Skrevet

Hm

Og da tenker jeg som så, at siden jeg trolig slettes ikke trenger å kjøre hverken fly eller båt for å komme til denne fantastiske homeopaten din...

at kanskje du har lyst til å dele denne flotte personen med meg :o)

Skal jeg først gå et slikt sted vil jeg nok ha lommene fulle med gode anbefalinger føler jeg :o)

Skrevet

Da har du jammen fått pm:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...