Gå til innhold

Dere som gir grøt + ammer


betty74

Anbefalte innlegg

Ammer dere først eller etterpå eller ikke sammen med grøten i det hele tatt? Føler at det er vanskelig å anpasse melkemengden når jeg ammer før grøten. Jeg vil jo ikke at hun skal være helt mett når grøten skal serveres heller. Og ammer jeg etterpå vil hun som regel ikke ha pupp.... Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreløpig gir jeg grøt etter siste amming om kvelden. Det varierer litt hvor mye han spiser men som oftest vil han ha grøt. Tror det er et greit tidspunkt å gi grøt på fordi jeg har mindre melk om kvelden.

Med storesøster så ammet jeg før maten til å begynne med og måtte etter hvert gå over til å amme etter at hun hadde spist. Da gav jeg ikke drikke til maten siden hun fikk melk etterpå. Det fungerte fint. Så etterhvert når vi øker på med mat er planen å begynne å amme etter mat. Fungerer ikke det så må vi rett og slett kutte ned på ammingen slik at det blir et par-tre rene amminger til dagen og et par-tre måltider uten melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga pupp først når jeg begynte å gi grøt, men det resulterte somregel med at han ikke ville ha særlig mye grøt, så nå har jeg gått over til å gi grøt først, og så pupp en liten stund etterpå på sengekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...