Gjest Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har fått begge oppe uten komplikasjoner, nede står det verre til. I snart 10 år har jeg hatt de nede på lur, med tidvis ømhet rundt. Men nå har jeg kanonvondt i høyre visdomstann. Ca en fjerdedel er ute. Jeg har smerter opp til tinningen (og hodepine) vondt langt ned i halsen, hoven på kinnet og i mandlene. Kjenner også kinnet er varmt. Jadda, akkurat det jeg trengte nå, Møte tannlegen som forsåvidt er ganske kjekk, men liker ikke yrket hans og bli loppet for masse penger. Myyy=( Hvordan står det til med deres visdomsjeksler? Er de ute, er de trukket, er de på lur eller totalt fraværende (you lucky bastards!)?
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Har trukket 3 og har en igjen, den må jeg til kjevespesialist å operere ut, hurra for det, gleder meg virkelig!!! Har forresten vondt i tanna jeg også, ikke en visdomstann, men en jeksel og heldige meg skal rotfylle i morgen.. Sure penger ja, skulle vært egenandel hos tannlegen som hos fastlegen.. Jeg må betale 3500 i morgen og gud vet hvor mye når den siste visdomstanna skal ut:(
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Urgh=/ Leste på nettet at NAV dekker opptil 50% hvis man trekker visdomsjeksler. Vet du om det stemmer? Og vet du pris? Skulle vært egenandel ja! Jeg brukte 4500 på 3 hull i des/jan. Vet om MYE annet jeg heller kunne brukt de pengene på!
polarn & pyrene Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har ikke fått dem og ikke kommer jeg til å få de heller iser tanlgene min. Hun kan ikke se noe anntydning til de. Mine foreldre har helle rikke fått de så jeg slepper nok jeg også . Ingen visdom på meg .....
Fire småtroll Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Jeg fikk alle fire uten problemer da jeg var 18-19 år. Har aldri hatt noen problemer med de siden heller, og krysser fingrene for at det fortsetter sånn...
Du og jeg og vi fire Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har ingen jeg:) Rart, for jeg er den eneste i familien som ikke har. Men skal ikke klage:)
prebs Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har "standardpakke" med visdomstenner. To i overmunnen som har kommet helt fram og ikke gir problemer og to som ligger "begravet" i undermunnen og ikke har tenkt seg opp- men som verker litt innimellom, bare for gøy...De må også fjernes av en oralkirurg- juhu som jeg gleder meg! (Ler hult.) Men de sier at det gir minst komplikasjoner å fjerne dem mens man er relativt ung, så det er vel bare å hoppe i det og bite tennene sammen (eh, kanskje ikke akkurat det...)!
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Eh, herlig:( Samme som meg du, bortsett fra at jeg fikk akutte smerter i dag. Tygger ibux som ikke hjelper. Leste at det tydet på en betennelse og da måtte tanna trekkes umiddelbart. Nå håper jo jeg da at dette gir seg til i morgen, sånn at jeg slipper det:P
kanutteogkruttet Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Har fått to å trekt de ut, men nå i påska har en visdomstann på venstre siden begynnt å komme. Det gjør pokker`n så vondt nå. Føles ut som jeg går med evig hodepine OG tannpine samtidig.... * kom deg opp nå! * Lei av smertene som ødela all påskegodt spisinga mi....
Honningmelon Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har hatt mye problemer med mine visdomstenner, og har hatt flere betennelser og det er driiiiiit vondt!!! Hadde senest en betennelse for et par uker siden. Fikk penicillin, så nå er det bra. Fikk i tillegg beksjed fra tannlegen at jeg skal til sykehuset for å ta bort alle sammen...
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Å, kan det løses med pencilin? Var redd jeg måtte trekke tanna nå og selv om de irriterer meg å har jeg ikke så lyst til det:(
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 25. mars 2008 #13 Skrevet 25. mars 2008 Eg har fått 2 av de, står der bare halveis kommet opp og lager ikke problem enda....
NoDoubt Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Den ene oppe var helt ute, den andre ikke. De 2 nede var ute men tannkjøttet over sprakk aldri så jeg fikk mye betennelse p.g.a matrester som la seg mellom tennen og tannkjøttet. Var hos spesialist og trakk ut alle 4 på 25 min.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Jeg er 31 år og har kun fått èn i overkjeven som jeg forsåvidt måtte trekke for 3 år sida, pga den ga meg betennelse med kjevesperre. Jeg klarte ikke gape på 2 uker.. Veldig festlig *NOT*. Til slutt klarte jeg ikke en gang få i meg yoghurt pga det var så sinnsykt vondt, fikk ikke presset NOE inn i munnen.. Reiste til slutt til legevakta, og ble sendt videre til øre/nese/hals. Trenger jeg å fortelle at jeg HYLTE som en stukken gris da legen PRESSET fingrene sine mellom tenna mine.. Fy f... det var verre enn å føde altså:-( Legen ville egentlig legge meg inn for smertelindring intravenøst over helga. Men jeg nektet.. Fikk da med meg smertestillende i tablettform. Jeg måtte vente i 1 mnd før jeg fikk trekt tanna, da på sykehuset. Måtte vente helt til betennelsen var over og jeg kunne gape normalt igjen. Håper så inderlig at jeg ikke får flere visdomstenner jeg, vil heller gå rundt og være dum.. hehe.. Men tannlegen min sa for noen år siden at han mente jeg ikke kom til å få noen nede ihvertfall. Kunne ikke se antydninger en gang på røngten.
pandabjørn Skrevet 25. mars 2008 #17 Skrevet 25. mars 2008 jeg har fjernet 2 av de og 2 har ikke kommet opp tror neppe de kommer heller for nå begynner jeg å bli så "gammel" hehe
Sjefsmegga Skrevet 25. mars 2008 #18 Skrevet 25. mars 2008 De oppe har jeg fått og trukket uten problemer, mens de nede...murr...må opereres ut desverre..
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 25. mars 2008 #20 Skrevet 25. mars 2008 fått alle, noen på skakke, og trukket alle godt å bli kvitt dem!
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 25. mars 2008 #21 Skrevet 25. mars 2008 Har operert ut de oppe, og trukket de nede. Synes ikke det var så vondt jeg, man hører jo stort sett skrekkhistorier om tannleger (og fødsler) Men dyrt, det er det absolutt. Lykketil.
dåsa06 Skrevet 25. mars 2008 #22 Skrevet 25. mars 2008 fått alle, og trukket alle:-) trakk de før jeg ble 20, så slapp unna med å betale kun 25%.... men har i gjennomsnitt brukt mellom 5- og 10 000 på tannlege regninger i året etter det da....og det er 16 - 17 år!!!!!!!!! Tannverk er no DRITT!!!
LilleVilleVilja Skrevet 25. mars 2008 #23 Skrevet 25. mars 2008 Har ingen jeg, og nå er jeg snart 27 :S Noen som har fått dem så seint? Eller finnes de ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå