PeggyPreg Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Mulig jeg er litt overbekymret nå...... men håper det er ufarlig å farge/ stripe håret ( kjemikalier osv) ? Er i uke 5.
ylva84 Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Ja,det e urfarligt! (",) Tenk på frisørene da som står og sniffer inn og jobber med alle disse kjemikaliene hver dag og fortsatt kan jobbe fordi om de blir gravide .. Det er de som får alle gassene i seg,ikke du som kunde. Fargen/blekingen trekker ikke inn i blodet om det er det du er redd for,den trekker kun såvidt inn i hodebunnen noe som er helt harmløst. >Noe annet er ikke bevist ivertfall
Gjest Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Fra gammelt av sa de at man IKKE måtte farge håret, pga de farlige fargestoffene osv.. Jeg jobber som frisør selv, og etter som årene går, kommer det alltid mildere og bedre farger/blekestoff både for deg som kunde, og oss som frisører.. På så og si alle frisørsalonger, har vi et avsug/luftesystem, som renser luften og som skal forebygge allergi og astma Det eneste jeg har opplevd på jobben, er at folk som ammer, kan få en helt annen farge enn det de hadde tenkt.. Årsaken er fordi det er så mange hormonforandringer i kroppen.. Så bare farg i vei damer, så tjener vi frisører penger hehe
PeggyPreg Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Takk for svar!!! Godt med noen betryggende ord!! Og ikke mist godt å fiffet seg litt opp - føler meg ellers litt blek og pjusk
mosegrisen Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Det som iallefall var et faktum tidligere (mulig det er nye farger man bruker nå) er at om man tar blodprøve av en som har farget håret finner man store mengder kjemikalier i blodet i noen dager etterpå. Men som sagt, mulig man har byttet ut emnene i farger siden min biologiprofessor gjorde et forsøk på midten av 90 tallet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå