Gå til innhold

morkaken???????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet hvordan det kjennes u om den begynner å løsne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sterke mens smerter. Var i hvert fall det hos meg når den løsnet i uke 33+6 i forrige sv skap. Var ikke kjempevondt, men husker jeg følte at det var "feil" smerte liksom. Noen jordmødre mener at man har "sterke mavesmerter", hvis morkaken løsner, men er ikke helt enig jeg da. Veldig forskjellig hvordan man opplever smerte også.

Men er vel ofte kombinert med at barnet beveger seg absolutt minimalt der inne.

Hvis du har smerter du er usikker på, så må du jo bare ringe å spørre på føden.

Skrevet

men er smertene der konstante?

Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men i svangerskapsboka mi så står det at smertene er konstante og at de blir værre ved berøing av magen...

Skrevet

Nå må jeg bare komme med en advarsel kombinert med min egen fødselshistorie for litt over 3 år siden....

Jeg var i uke 38 (el 40) terminene var forskjellige.

Jeg og mannen min hadde oss en omgang, og da han gikk ut av meg så jeg at slimproppen hadde gått, og det var blod i senga. Jeg blødde stadig litt etterpå og ringdte til føden. Der sa de at jeg skulle vente å se om jeg blødde mer eter en hviss tid, som jeg da gjorde og måtte nedover. Hadde 0 smerter, bare noen "tak" som jeg trodde var kynnere. Det kjentes ut som jeg satt og gjorde mageøvelser. Kan hende dette var rier, for jeg hadde åpning.

Når vannet gikk på sykehuset da kom smertene! Det var da det gjorde skikkelig vondt, og jeg blødde.

Ble hastesnitt pga løsnng av morkaka.

Er kanskje lit anderledes siden jeg på en måte var i fødsel, men jeg vet jo ikke om morkaka løsna før eller etter! det gjorde ikke vondt, guttungen hadde aldri vært mer hyper ine i magen-han var helt gal i magen på sykehuset. og det gjorde ikke vondt før vannet gikk....

Skrevet

jeg hadde løs morkake i begynnelsen av svangerskapet,,men som har festet seg på slutten.. Takk guud for det!!

Jeg hadde sterke smerter, og begynte å blø masse, så ble sendt til sykehuset, og hjem igjen da de sa det var ikke stort de kunne gjøre for jeg var i 4mnd, og babyen kom ikke til og overleve om den løsnet helt=/

men heldigvis gikk alt bra, og sitter her enda=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...