Gå til innhold

ustabil syklus-hvilken vitaminer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som har greie på dette?! hva kan man ta?

har lest her om Vitex Agnus Castus...hva er det?

noen flere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er nok meg som har skrevet om Vitex Agnus Castus. Det heter kyskhetstre/munkepepper på norsk. Det skal være hormonbalanserende. Jeg vil anbefale deg å søke litt på nettet om det, Mye god informasjon å finne. Ikke så mye norsk infor, da det er ganske så ukjent, her siden det ikke er godkjent for fritt salg av det. Men her står noe på norsk: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Jeg har egentlig noenlunde stabil syklus, men den har blitt kortere å kortere siste månedene, lutealfasen min har også blitt litt for kort. Jeg spotter noen dager før mens og har blant annet veldig ømme bryst mellom eggløsning og mens. Jeg mistenker at jeg har for dårlig progesteronproduksjon. Forrige mnd var syklusen min helt normal, da hadde jeg tatt Vitex i nesten 2 mnd, og pyridoksin i litt over 1 mnd. Denne syklusen er jeg litt mer usikker. Er 10 dager siden eggløsning i dag, og spottingen ser ut til å ha meldt sin ankomst. Så det liggen an til for kort syklus igjen. Men det sies at Vitex må taes noen mndr for å få full effekt.

Ang vitaminer og tilskudd har jeg bortimot fulgt "oppskriften" på denne siden : http://www.marilynglenville.com/infertility.htm

Av urtepreparat lignende Vitex, har du Wild Yam, Damiana, Dong Quai, Bidronninggele. Vil anbefale deg å søke på nettet for å få informasjon om disse

Skrevet

hei du! B6 (pyridoksin) skal visst kunne hjelpe for å stabilisere syklusen!Skal begynne på det nå selv! Vitex Agnus Castus skal ha som hovedeffekt å normalisere hypofysefunskjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...