Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Tror dette muligens er en vrangforestilling jeg har, jeg vet ikke.. Jeg har alltid trodd at barn som fikk flate bakhoder var de som lå for lenge og ikke bli stimulert nok..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Tror ikke det er fordi de ligger for lenge, men har en mistanke til at de har så mye "polstring" rundt seg at de ikke får til å snu seg over på siden. Nå har jeg ikke veldig mange å sammenligne med, men det er en teori jeg har laget meg ut fra de babyene jeg har sett med flatt bakhode. Min har alltid hatt god plass rundt seg, og han legger hodet til begge sider når han skal sove (ingen favorittside), og han kan av og til ligge med ansiktet rett fram.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 jenta mi har det. hun har god plass rundt seg. blir det ikke rundt en gang?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 det ¨går som regel ut igjen når de ligger mer på magen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 når kan man legge de på magen? min er 4 mnd. har kun sovet på rygg.
blaastrek Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Det er fordi hodet er så mykt.. Det retter seg etter hvert. Fra de er 2-3 måneder så bør de ligge en del på magen når de er VÅKNE. Når de sover skal de ligge på ryggen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Kjøp en tynn bebipute, da får hun ikke flatt bakhode
blittmamma07 Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 kjøp en myk pute med en gang. mi jente fikk flatt bakhode av å ligge på ryggen så mye. hun er nå 10 mnd og det begynner allerede å bli bedre. det retter seg visst opp innen det første leveåret.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Så det er greit å bruke pute når de er så små? vil jo at hun skal få rundt hode.det er så innmari flatt også.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Min gutt hadde flatt bakhode fra fødsel omtrent. tror ikke det var fordi han lå mye på ryggen, men mer genetisk bestemt. Det har rettet seg nå ( Han er to år gml)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Min baby på 4 mnd har flatt bakhode, hun var født for tidlig og har sovet mye siden fødselen.Hun begynner å få mer rundt bakhode nå, og det er jo pga at hun er lenger våken av gangen nå enn tidligere. Dette har jo ingenting med understimulering å gjøre...Babyer er forskjellige, noen sover mer enn andre, og da får dem gjerne flatere bakhode enn de som er mye våken, men det retter seg jo etterhvert...
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2008 #12 Skrevet 26. mars 2008 Min gutt på 8 år er enda flat bak,men på siden.Han låg på ryggen,men ville bare ha hodet til en side hele tiden.Prøvde med alt.Han ligger enda sånn.Den andre gutten min på 6mnd ligger på siden.Han er helt fin og rund,Han har ligget på siden med støtte siden nyfødt ,fordi han ville bare det.Han ville ligge inntil noe.Barn er ulike,som vi voksne:) Han er blitt større og hiver seg på ryggen.Ligger mer på ryggen nå,men må av og til hjelpe han på siden når han sover,sover bedre da.Det er natta,man burde bytte på liggestilling.Ene siden ,andre siden,vis di ligger på siden.Ikke godt når dem ligger på ryggen.Skal helst ikke ha pute pga nakken.Er madrassen for hard,kan det skje.Min madrass er myk., er bedre for babyhodet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå