Gå til innhold

når skal barna deres begynne i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer litt på hva som er vanlig ute blant folket.

vi venter nok til jeg begynner å jobbe, så dvs. hvertfall ikke før om 2 år. regner med at han blir 3 og. syns ikke vi kan vente noe lenger enn det, er jo viktig at de lærer å være sammen mede andre barn! og de har jo også godt av å være i barnehagen. lærer jo mye der=) grunnen til a vi nok kommer til å vente en stund, er rett og slet at typen er uføretrygda, så han er uansett hjemme. greit for han å ha småtten å passe på, enn å bare dasse hjemme!

så hva kommer dere til å gjøre? er det noen som heller velger dagmamma? og hvorfor?=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. aug, da er han 1 år og to mnd, jeg begynner å jobbe 19.juli... Så vet ikke helt hva vi gjør de 12 dagene, forhåpentligvis har noen av besteforeldrene fri...

Skrevet

Her begynner hun når hun er 1 år forhåpentligvis!

Hvis jeg får barnehageplass da, har jo ikke fått svar på det enda..

Er veldig for barnehage jeg da, synes det er veldig viktig med sosialisering selv om de er så små, og for språk utvikling osv når de er sammen med andre barn..

Dagmamma er ikke et alternativ fordi det ikke er samme oppfølging hos dagmammaer som i barnehager :)

Men er FOR barnehager så lenge barna slipper å være der fra halv 8 til 5 da.. det synes jeg ikke noe særlig om !

Skrevet

Her begynner lille i bhg når han er nesten 14 mnd. Har noen dager i sommer da bestefar trør til så han skal slippe å begynne rett før bhg tar ferie. Jeg har fri en dag i uken og da kommer nok han til å være hjemme med meg :o) Han kommer ikke til å gå fulle dager, jobber rett ved siden av så de lengste dagene hans kommer til å bli 7,5 timer.

Skrevet

enig i det med barnehage kontra dagmamma. de trenger folk med pedagogisk utdanning. det er jo tross alt mye av det språklige som kommer lenge før skolen. sosialisering ja, det ordet jeg lette etter da jeg skrev innlegget. utrolig viktig! og ihvertfall dersom de er enebarn! lære å dele leker, ikke slå hverandre osv.. det er klart man også må lære dette hjemmefra! hos oss kommer hvertfall ikke småtten til å være lange dager i bhg. det er jo ikke akkurat nødvendig når pappan er hjemme! vet ikke åssen mine dager kommer til å bli, nå som lærerne har fått bunden arbeidstid.men har heldigvis ferie når han etterhvert får det=)

Skrevet

Han begynner 15. september - en uke før han fyller 1 år:-)

Skrevet

10 mnd er tulla når hun begynner i barnehagen, men det er fordi jeg begynner deltid på skolen igjen til sommeren og pappaen jobber..men det blir bare et par dager i uka, og ikke fulle dager....så får det heller reguleres litt etterhvert:)

Skrevet

næmmen er du her og da;) hihi sjåast imorgo:P gleder meg til å se Liva Bethina igjen! og deg og da seff hehe=)

Skrevet

Lillebror begynner om en uke faktisk. Da er han 11 mnd og pappa er ferdig med permen sin. Jeg er desverre nødt til å jobbe minst 50%, så lillebror har 50% plass på samme avdeling som storebror frem til sommeren.

Skrevet

Vi ender nok med å hoppe bukk over barnehagen. Rett på skolebenken.

Skrevet

Mi begynner i barnehagen bare 10 mnd gammel, pga jobb. Synes det er veldig tidlig jeg da, men har ikke noe valg. Heldigvis har vi en snill bestemor i nærheten som har mulighet til å hente henne nesten hver formiddag, så det blir forhåpentligvis bare halve dager i starten :)

Skrevet

Jenta mi er 1år i april, fikk barnehageplass til august, men takket nei. synes hun er for liten til å begynne nå. >Så jeg tar meg råd til å jobbe 1/2 stilling ett år til. mormor passer jenta mi 2dg i uka.

Så håper jeg at vi får plass til neste år..

Skrevet

Jeg fikk barn rett etter fullført videregående og har nå begynt å studere deltid 1 avd juss, men det er kun et par kvelder i uken. det at jeg tar det deltid gjør at jeg bruker et halvt år lengre på det, men da kan jeg være hjemme med baby på dagtid og nesten alle kvelder. er ferdig med det når mini r 2 år. etter fullført 1 avd vet jeg ikke helt hva som blir neste, kanskje 2 avd på samme måten så jeg kan være hjemme mamma enda lengre, men kanskje jeg da føler det er nok - både for min egen del og at d r godt for henne å treffe andre småtasser.

sånn jeg føler nå har jeg ikke lyst å gi henne fra meg og la en fremmed ta vare på min datter!! alltfor liten før 2 år. men jeg har søkt til høsten, dersom jeg får plass r d mulig jeg sier nei.

Skrevet

15 april! :-) Da er han akkurat 10 mnd. Gleder meg kjempemasse, mini er så utrolig sosial av seg at han kjeder seg litt hjemme nå. Han skal ikke være der så mye da, 6,5 time 3 dager i uken og av de kommer han vel tilå sove 2 av dem vil jeg tro. Fra høsten av må han nok gå hver dag for da begyner jeg i jobb, men er (blir) lærer så har ikke så lange arbeidsdager da og mye "fri".

Skrevet

Lillegutt begynner når han er 1år hvis vi får plass. Skulle gjerne gått hjemme et år til eller to. Men nå har vi ikke mulighet til det, så da blir det barnehage.

Skrevet

jeg skal ha nummer 2 når jenta mi er litt over året så ho blir hjemme hos meg. Opprettholdes kontantstøtten så skal ho være hjemme med meg til ho er 3 år da er det på tide med barnehage.

Nummer 2 blir vel antagligvis da plassert i barnehage ved 2 års alder kan tenke meg jeg er veldig klar for å komme meg i jobb igjen da.

Skrevet

Gutten vår er ca 14 mnd når han begynner i barnehagen.

Skrevet

har søkt fra neste år av, da er hun rett over året gammel..så får se om vi får plass da :)

Skrevet

lillegutt her begynner to uker før han blir ett år... men han begynner i samme barnehage som jeg akkurat har fått jobb da! Så vi begynner samtidig vi! Skal jobbe på en annen avdeling og i ett annet hus da... men kan jo se han rett som det er hvis savnet blir for stort!

Skrevet

Håper at vi kan vente til han er minst 2 år- synes ikke barn skal gå i barnehage før det.

Jeg tenker å være hjemme til da, så begynne deltid igjen. Han skal ikke gå fulltid, kun halvt eller noe sant.

Skal sies at vi har god økonomi og kan klare oss på en inntekt i en periode.

Skrevet

11 mnd er hun når hun starter i barnehagen

Skrevet

lillegutten vår skal ikke begynne i barnehage før han er 2 år. Jeg jobber skift og pappan er hjemme hverdag senest halv 4, og bestemor bor rett over veien. Hun skal passe mini de timene jobbene våre overlapper hverandre. Så fort han fyller 3 skal vi søke han inn i utebarnehagen.

Skrevet

begynte da han var 6 måneder og 1 uke.

Skrevet

Hun begynner i midten av august - da er hun 1 år og 1 mnd ca - storebroren begynte da han var like gammel og det gikk kejmpefint fra dag en. Hun har fått plass samme sted som han går:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...