Gå til innhold

Jeg tror jeg klikker snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 2 år og 9 mnd. Han bruker fortsatt blejer. Han tisser endel på do hvis vi spørr men sier ikke ifra hvis han skal tisse. Han har aldri bæsjet på do og hvis vi spørr sier han alltid..nei!

Greit nok det. Men hver gang jeg skal skifte bæsjebleje nekter han. Det blir en stor krangel ut av det og det ender alltid med at jeg må bære ham inn på bade mens han hyler og skriker og slår. Jeg er så leio av det. Jeg har bare lyst å si til ham at han må slutte å bæsje i den jæ....bleien hvis det er så grusomt å skifte den. Vet jo at jeg ikke kan det og hadde aldri gjort det men det er sinnsykt irriterende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAr han en potte? Om ikke, så kjøp en, og la ham få sitte på den i ny og ne, når han vil selv, evt når du er på do. Vis at den liksom er "hans" så han kan være litt stolt av den. Gutten min har ikke fylt 2 enda men vi kjøpte en potte for en stund siden som han liker å sitte på , med klær på, eller naken, så "later" han som han bæsjer, men har bare skjedd én gang at han har gjort det. Jeg regner med at han etterhvert får til å gjøre mer i den, men det må gå på barnets premisser. Min gutt hyler også og skriker når jeg skal skifte bæsjebleie, men det er jo bare trass.

Skrevet

Vi hadde en runde med jenten vår for noen mnd siden fordi hun laget spetakkel HVER gang hun skulle pusse tennene. Jeg syntest det var pyton å starte hver morgen med grining før vi gikk i barnehagen og valgte derfor heller et "belønningssystem". Kjøpte noen klistremerker hun likte og så fikk hun et av dem hver gang hun pusset uten grining og ikke når det var grining - jeg var ikke sur og kjeftet minst mulig, var bare bestemt og ga klistremerke når hun var flink å pusse. Funket veeeldig bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...