Gå til innhold

jenten min spiste opp middagen sin. sunn var den også:)

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

og hun er ikke lett til å få til å spise kjøtt og grønnsaker. jeg laget små kjøttboller av svin og storfekjøttdeig. i deigen spedde jeg med ett egg, havregryn og en finrevet gulrot og selleri. lot dem trekke i litt hønsebuljong til de var ferdigkokte. deretter laget jeg pastafigurer (grønne, gule og hvite fullkorn..) og la det på tallerkenen hennes. hun liker maten adskildt og all saus ved siden av så bitene kan dyppes. ved siden av ga jeg en liten sprut ketchup med gulrotpuree lurt inn i så den ikke er såååå gale..

mye arbeid, så det blir nok ikke servert hverdag, men kjøttbollene er frosset ned.

noen tips om hvordan lure grønnsaker og sunne ting inn i hverdagsmaten? jeg kjenner noen som blander spinat i brownies.. ingen har oppdaget det ennå, men det gjør de jo bare sunne sånn helt marginalt..he he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er da, slik er hvertfall ikke middagene her. Er altfor dårlig på å lage mat fra bunnen av...

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

det er ikke alltid sånn kan du tro! he he, på søndag laget jeg en tråd her inne som fikk mange svar. den handlet om hvor relativt usunn datteren minn er blitt.. hun spiser helst bare panert fisk, eller kyllling, eller brødskiver... jeg gir henne for mye snacks etc.. jeg har ikke struktur på middagene etc. sitter ikke ned å spiser middag hele familien klokken 5..,

uansett, ville bare opplyse om at heg prøver å gjøre noe med det

Skrevet

husker jeg så på oprah eller noe om ei som laget pure av grønnsaker og lurte det inn i maten på den måten. når jeg tenker etter var det en episode med seinfelds kone

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

seriøst! ikke sunn nok? var det det at det var kjøttdeig som var brukt som var det farlige? kan informere om at jeg så at den ble kvernet bak kjøttdisken på butikken.. kun rent kjøtt i den. var det saltet som var i buljongen det ble kokt i?, var det det at det ikke vfar økologiske gulrøtter? Jeg skjønner ikke hvor problemet ligger

Skrevet

Du må jo skjlønne at en dæsj med ketchup ødela alt det sunne du lagde?!!

Det er kunn grønnsaker og hele korn som er bra å spise vet du..

:o)

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

ketchup er en registrert grønnsak i amerika :) eller var det rødsak...

Skrevet

He he, skal ikke så mye til å provosere her;) Nei da, middagen var relativt sunn. Jeg hadde byttet bort svinet og kjøttdeigen og heller brukt karbonadedeig, men ellers var det jo bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...