Gå til innhold

Dere som har peil på kamillete og maltekstrakt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten jente med kolikk, 5 uker gammel, og har fått tips om å putte malt i teen, men hvor mye?

Blir utrolig lettet og glad for alle svar....:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

malt i teen ?

Malt i flasken kanskje..? Jeg har hverfall aldri puttet malt i te, men har puttet malt i mme fordi de kan få hard mage av det.. Gir du for mye malt uten at de har hard mage kan de få veeeldig løs mage !

Men kamillete eller fenikkel te, eller rett og slett amme-te som inneholder begge deler kan gies uten noe mer tilsetning..

Skrevet

Vi ga amme-te.. (te med anis, fenikkel osv) Har ikke hørt om å gi kamille-te til babyer med kollikk. Vi hadde malt i flaskene med melk kun dersom det var lenge siden hun hadde bæsjet. Hadde da oppi ca en t-skje.

Hvis du blander til en kopp med te så kan du sikkert ha oppi en t-skje. Regner med du gir 1-2 t-skjer te før hvert måltid? Det var doseringen vi fikk anbefalt.

Det er ikke noe must med malt med mindre hun ikke har avføring, tror jeg da..

Skrevet

Nei trenger nok ikke malt da..

Poden min får hvertfall enda mer vondt i magen av malt om han har avføring som normalt :)

Men fenikkel te skal visst funke veldig bra mot kolikk da.. grunnen til man kan gi kamille te er fordi det virker beroligende, men gi heller amme te så får du alt.

Gutten min hadde også kolikk og det eneste som hjalp var minifom og manuell terapeut.

Kan jo prøve det og sukkervann også om du ikke har prøvd allerede.

Skrevet

det er helt vanlig å gi kamillete til barn med kolikk for det er begroligende på magen =)

du må gi den ekte kamilleteen- den som man kjøper på helsekosten.

ikke la den trekke så veldig lenge for da blir den veldig sterk. og ikke til sett sukker eller noe..

så gir du bare litt i en flaske =)

hs sa til meg da lille frøkna ikke ville ha avf at det var bedre med sviske saft enn malt selv om det står 4mnd glasset- gav en ts og ho kom masse på do.. men da var ho 2mnd ca

Skrevet

Takk for alle tips:)

Hun får bare mm, så fikk råd fra svigerinnen min å lage en kopp kamillete med malt og gi til baby med doseringssprøyte.. Har ikke prøvd med malt enda, vet ikke om jeg skal det heller, men ren kamillete og ammete har funet veldig fint:) Har minifom i kjøleskapet, men venter med å bruke det til det blir for ille, er jo ikke sikkert det blir det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...