hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Jeg fullpumper, og har gjort det er i snart 5 måneder.
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2008 Endelig flere enn bare meg. Hvordan gjør du når du skal øke?? Tar det lang tid? Har fått så lite melk. Hadde håpe å kunne fortsette ei stund til. Får bare ut 50 ml hver tredje time nå...
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Jeg følger alle mulige kjerringråd og det funker hver gang: ammete 3 ganger om dagen, pumping hver 2 eller 3 time, drikke masse vann Jeg begynner å bli ufattelig lei, så jeg håper melken snart forsvinner, så jeg slipper å ta valget om å kutte ut. Samtidig som jeg pumper for å opprettholde melken. Ikke lett dette, gitt.
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2008 tar det mange dager før du får økt da? Hvor mye pomper du? Nei, lett er det ikke. Men tenk så flinke vi er!
Dunder Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Ja, jeg også er lei,så jeg gidder heller ikke å øke nå (har holdt på 4 måneder). Har kuttet ned til 4 pumpinger om dagen nå, og tenke å kutte ned til 3 om et par uker. Har forresten hørt at det hjelper å spise havre og å drikke øl. Var ute en kveld å drakk 4 halvlitere og dagen etter hadde jeg faktisk MYE mer melk enn vanlig!
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. mars 2008 Jenta mi kom for tili. Var derfor slapp, og greide ikke suge i seg nok melk. Da ble det pomping da. Ville jo at hun skulle ha det beste. Hadde veldi mye melk i begynnelsen.
Dunder Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Jeg gjør det fordi datteren min hadde feil sugeteknikk. I tillegg hadde jeg veldig sentive brystvorter så det gjorde fryktelig vondt å øve på ammingen.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Sorry, men det skrives PUMPING ikke POMPING......... ikke meninga og være frekk nå, men det irriterer meg noe grenseløst med slike gjentatte skriveleifer.......
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. mars 2008 He he... Hadde jeg bare likt øl så...
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 25. mars 2008 He he. Helt i orden det du! Greit å bli rettet på i blant.
Dunder Skrevet 25. mars 2008 #14 Skrevet 25. mars 2008 Nei, jeg gidder ikke det (det var vel ikke så overraskende). Men det er visst det som er det beste for å øke produksjonen. Det står det i allefall på ammehjelpen.
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 25. mars 2008 Nei, skjønte nesten at du ikke gjorde det. Jeg hadde jo så innmari mye til å begynne med -dobbelt så mye som hun spiste. Hva med deg Geddy?? Om natta?
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 25. mars 2008 #16 Skrevet 25. mars 2008 Jeg pumpet kun de første ukene om natta, nå gidder jeg ikke det. I dag begynte vi med grøt i håp om å redusere antall pumpinger om dagen.
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 25. mars 2008 Når du har økt, tar det lang tid før du merker forskjell??
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 25. mars 2008 #18 Skrevet 25. mars 2008 Pleier å ta ca 1 -2 dager. His jeg bruker en hel dag på alle kjerringråd og pumper ofte - så merker jeg det gjerne dagen etter eller dagen etter det.
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2008 Nå spør jeg fryktelig mye.... Men hva er alle kjærringråd? Pomper du hver time når du skal øke eller? Ofte om natta da? Blir det økt mye?
Jodasåneidaså Skrevet 25. mars 2008 #20 Skrevet 25. mars 2008 Jeg fullpumpet i over fire måneder, men med bevisst overproduksjon slik at ungen har melk i fryseren frem til han runder et halvt år, ca. Utrolig slitsomt, synes det var et jævla helvete. Elektrisk pumpe fungerte ikke, selv ikke de største treskeverkene på markedet, så måtte sitte med en manuell fra Avent og knirke meg gjennom dagene. Brukte en time per pumping, og måtte pumpe minst fem ganger i døgnet, hvis ikke gikk produksjonen ned. Ville heller ikke gi opp, men til slutt orka jeg bare ikke mer. Fikk et helt nytt liv da jeg slutta. Anbefales.
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 25. mars 2008 #21 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har ært inne på ammeforum. Der ligger det en liste på førstesiden, stappfull av gode råd for å øke melkemengden. Følger noen av disse (som å drikke masse vann, drikke ammete, ikke stresse) i tillegg pumper jeg mer hver andre eller tredje time. Synes ikke du skal stresse deg ihjel får å få opp produksjonen. Husk at du har gjort en fantastisk innsats i 4 måneder som veldig få mødre ville gjort etter deg. Husk også at det krever mer å ha melk i puppen når man pumper og ikke ammer.. Håper det ordner seg til det beste for deg:)
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 25. mars 2008 Tusen takk fra fine ord fra deg. Det satt jeg pris på.
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 25. mars 2008 #23 Skrevet 25. mars 2008 Vi er vel begge et eksempel/resultat av det enorme ammepresse som er i Norge. Både på godt og vondt. Stå på uansett om du har melk eller ikke. Mamming er viktigere enn amming og mat til barnet har du jo uansett (om det kommer fra pupp eller butikk)
Smiiil :o) Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #24 Skrevet 25. mars 2008 Ja, det har du helt rett i. Barnet vokser jo opp å blir stor og sterk uansett. Men det var så hyggelig å komme i kontakt med noen som har gjort det samme. Lurer på om det er mange som gjør det.. Ammeforum er det et eget nettsted foresten?
Dunder Skrevet 25. mars 2008 #25 Skrevet 25. mars 2008 det er her inne på dib. Gå på debatter og så inn på ammedebatten. Det var mange gode tips på den tråden. Ligger ca midt på førstesida nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå