Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Har lest at en skal bytte til det andre brystet når barnet slipper, men gutten min slipper jo brystet mange ganger under ammingen... Hva gjør dere?
r r r Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Følg med på hvordan han suger og svelger. Ett sug per svelg på full pupp, flere sug per svelg på tommere pupp. Etterhvert merker du når det begynner å bli tomt (blir aldri helt tomt) og da er det på tide å bytte pupp.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 bytt pupp når barnet ikke svelger mer,sutter mer enn h_n svelger
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Min gutt, 8 uker slipper også veldig ofte. Men hvordan vet en at han svelger?
snartmammatil4 Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 tok lang tid før jeg skjønte det der og, man skal jo bytte når brystet er tomt, men er vanskelig i begynnelsen å kjenne det syntes jeg. Hvis ungen slipper og viser tegn til at den vil ha mer, kanskje er litt sinna og, så ville jeg ha bytta, hvis ungen slipper brystet og er blid så er den kanskje mett?
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #6 Skrevet 15. april 2008 Jeg lar henne suge på pupp nr 1 til hun enten sovner, blir urolig pga luft/rapebehov eller slipper selv og virker uinteressert. Da lar jeg henne rape og se seg litt rundt, vi prater litt sammen osv. Deretter steller jeg henne og skifter bleie. Så får hun pupp nr 2 etterpå. Ved neste måltid begynner jeg med pupp nr 2, sånn at den blir tømt på samme måte som pupp nr 1 ble ved forrige måltid, hvis du skjønner. Jeg har veldig sjelden problem med melkekuler/tilstoppa melkeganger, og når jeg først får det, retter det seg etter en dag eller to v.h.a. massasje og hyppig amming. Har aldri hatt brystbetennelse. Denne metoden funker bra for meg.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2008 #7 Skrevet 15. april 2008 jeg har aldri skjønt dette jeg heller. Aldri vært med på at noen av mine to barn ville ha to bryst i ett måltid. siste på stammen bruker ett kvarters tid på ett bryst så raping og etter 2-3 timer gir jeg fra den andre siden. Vokser som bare det. Bør jeg gi begge kanskje?hm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå