Fiolinen Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Han er flink med ungene, det er ikke det. Han jobber vekk, så jeg og ungene er mye alene. Når han er borte må jeg forsake mye sosialt og ting jeg liker. Det blir likosm bare barnevakt når jeg skal småærend. Så når han kommer hjem, skal han likosm gjøre bare det han vil. Hvbis jeg skal trene så prøver jeg å være borte maks to timer. Men han skal på lange dagsturer, gjerne flere ganger i uka. Greit nok det, når jeg er på jobb og ungene i bhg likevel. Men ta i dag, da har jeg jobbet og ungene vært hjemme med han. Så kommer jeg hjem, sliten og klar, har vel stått opp før 7.30 hver dag hele påska. Nei, da har han pakka sekken og skal på tur 1800 m o h. Blir borte til hvert fall 19. Ego, spør du meg! Og det versteav allt, jeg får meg ikke til å si noe. Men jeg rasre inni meg, og blir veldig stille og innesluta. I beg. av forholdet sa han nemlig at jeg fikk ta han som han var, eller gi faen. Når han skal på fest er det ikek snakk om å komme hjem etter stengetid, nei han kommer ofte ikke hejm før 7-8. Jeg syns ikke det er rett at han skal holde på sånn. Jeg er jo redd for åbli sett på som sur og tverr om jeg "nekter" han å gå på tur. Men for han holder det ikke med en times trimtur, han skal liksom dra den så langt,d et skal være så veldig ekstremt...Jeg har jo tusen tng jeg vi gjøre oså, men det går bare ikke når jeg har to små barn. Det er ungene som lider av at han behandler meg slik, jeg er en salderinhgspost. Han kjøper dyre trenings- og tur klær, mens jeg handler på salg. Ungene får oppleve en mor spom ofte er sur og grinete, og det er ikke sånn jeg en gang var. Nå ble det mye skrivefeil ser jeg, men jeg må bare få tømme hodet. Jeg driiiter egentlig om han går på tur, snart kommer jeg til å be han ryke og reise. Jeg og ungene skal alltids greie oss.
Sivalur Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 Hvis han sier du får ta han som han er eller gi faen - så hadde jeg gitt faen. Skal ikke være sånn i et forhold. Det er vanskelig å få sagt det, har det som deg at jeg bare blir taus og innesluttet - men få det ut!! Du kan jo vise han det du har skrevet her f.eks. Kanskje han ikke er klar over hvor ille det faktisk er. Hvis han er klar over det, så får du det bedre alene. Da får du fri annenhver helg og hver onsdag, og du får barnebidrag.. for å sette det helt på spissen... Lykke til.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 om han gir faen nå så er det ikke sikkert han stiller opp anden vær helg og hver onsdag! men da slipper du ihvertfall at han tråkker på deg og driter i deg. men jeg ville snakket med han og bett han bli med til rådgiving eller noe. ikke bare "gitt opp". med mindre du føler at du ikke har mer og si til han. at du har prøvd alt. utansett tror jeg du har godt av og prate med noen for deg selv også. siden du ikke greier og si noen ting. det er ikke bra.
Sjefsmegga Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Har du satt deg ned å snakka med ham om det? Jeg kjenner mmeg litt igjen nemlig, sånn var det ei periode her også. Han jobber fortsat mye, men når han er hjemme så deler vi mer på oppgavene og "fritida", slik at jeg får meg noen pauser, for det trenger vi mødre også. Men av og til skjønner ikke disse mannfolka dette og må få det rimelig tydelig lagt fram. Jeg gjorde det, har nå dager innimellom der jeg kan shoppe alene, besøke venninner en kveld, gå på cafè, ta en tur ut osv...han oppdaga at han fikk "jenta si" tilbake igjen, og det ga mer smak ;-) Men få fram med litt kvinnelist, at du trenger TID for deg selv innimellom for å få mere overskudd til ham og barna ( plei det mannlige ego litt)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 eller lage en avtalle på at dere har en fast dag i uka fri vær, når han er hjemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå