turkis Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Er i følge disse sidene i min 7 uke, og lurer på når folk her dro til sitt første legebesøk? Skal man ta en ny test hos legen, eller er det blodprøve, eller hva gjør man egentlig der? hilsen førstegangs... =)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 første kontroll pleier å være mellom uke 8 og 12. Men du kan selvfølgelig gå tidligere viss du ønsker det. På første kontroll tar legen blodprøve av deg, evt klamydia test dersom det er lenge siden sist. Også måles blodtrykk og sånt.. På min første kontroll fikk vi unnagjort alt papir arbeid, f.eks. bestille ultralyd til uke 18.. Du får en dobbeltime forresten, sånn at du har tid til å bli skikkelig informert om ting som skjer nå. ps. Jeg dro på første kontroll i uke 6, og skal på andre kontroll neste uke ( uke 11). Er førstegangs jeg også så syns det var greit med en ekstra kontroll før UL.. Lykke til:)
Randis Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Legen min sier at rundt uke 8 er en fin plass å starte. Ta med morgenurin. Du blir tatt blodprøver av en av første gangene. Noen leger tar GU også. Spørs sikkert på om hvor lenge siden du har tatt celleprøve der nede sist. Stor forskjell på hva legene gjør. Gratulerer med knøttet.
turkis Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2008 Takk for kjappe bra svar! Greit å vite hva man går til. Er uansett en spennende tid! Ønsker dere også lykke til videre fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå