Brunetta =) Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Var til jordmor i dag og hun nektet og sjekke modenheten min. Man skulle ikke gjøre det lenger bare når man hadde rier. Var vist noe nytt de hadde begynt med da dette ikke var bra. Man kunne fremskynde en fødsel og kroppe ikke var klar endte 50 % i KS pga av dette.
prego Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Okei, jeg var på kontroll da jeg var ca 38+3 hos legen..var aldri snakk om sjekking av modenhet selv om jeg fortalte om økende smerter i rygg/underliv.. er kanskje slutt på slikt da?
Mirabella1 Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Det må være fra jordmor til jordmor da. Jeg har snakket med min idag og hun sa at det ikke var sant at 50% endte i keisersnitt. Det var det rareste hun hadde hørt!! Hun har sjekket meg siden uke 36., men fødselen setter ikke gang før kroppen er klar. I så tilfelle, så er det andre årsaker. På sykehuset sjekket tre jordmødre åpningen min i uke 35 siden jeg hadde falske rier da. Alle mine venninner er blitt sjekka når de har bedt om det, hvertfall etter uke 38 =) Så det er nok ikke slutt på det.. men det virker som om det er ulik praksis. Vet noen jordmødre ike vil gjøre det før termin, men etter det er det greit
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 hm.. jeg har aldri fått tilbud om det.. eller hørt noe snakk om det..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Det var merkelig da.Jordmoren min på riksen gjorde dette i uke 35 på meg! Og jeg har hatt mye menssmuringer og kynnere.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 Det er vel ikke noe man får tilbud om eller opplysning om. Du må spørre selv om hun kan sjekke deg GFordi de nye instruksene sier at det strengt tatt ikke er nødvendig. Men det er jo kjempespennende å vite om man har åpning da. Spesielt siden det kan ha mye å si på hvor lang fødselen blir. Det er jo ofte at de tre første cm av en fødsel er de mest krevende og langtekkelige
VeslePhreaken Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 Jordmora mi sa at det var liten vits i å sjekke det.. Hun sa at man kunne ha flere cm åpning, men alikevell gå mange dager til, eller ingen åpning, og starte fødselen i morra.. Men jeg skal be henne gjøre det neste gang alikevel jeg.. Er tross alt over termin, og jeg bruker opptil to timer inn til sykehuset.. Det er kanskje greit for de på føden å vite at jeg kanskje har flere cm åpning alt når riene starter..? Så jeg ikke bare blir bedt om å holde meg hjemme liksom..
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Ka e vitsen med at jordmor skal drive å sjekke modenhet hver gang man er der da?? Fødselen starter ikke før den starter uansett......jeg ser helst at jeg slipper og ha andres fingre oppi musa mi før det er nødvendig.....om jordmor sjekker åpningen din idag og den er 0,så kan du alikevel føde neste dag,og omvendt,om den er 3 så kan det gå flere dager før noe skjer.......så....sjønner bare ikke poenget,meen det er meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå