Gjest Skrevet 25. mars 2008 #1 Skrevet 25. mars 2008 Jeg skal begynne å gi babyen min tran. Hvordan gjør man det? Litt tran på en te-skje og så bare "heller" det inn i munnen? Ser for meg litt søl her ... :-(
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 25. mars 2008 #2 Skrevet 25. mars 2008 t-skje, liten kopp, mini-sprøyte, blir fort litt søl ja... mange gir det i badekaret for å slippe å ødelegge tøyet..
Sunniva78 har to små Skrevet 25. mars 2008 #3 Skrevet 25. mars 2008 Vi gir på en t-skje. Har tørk under haka og klut til å tørke med, går helt fint det:-)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #4 Skrevet 25. mars 2008 Du kan kjøpr 2ml sprøyter på apoteket. Veldig mye lettere å unngå søl... (Det kan bli søl alikevel, så jeg har gått over til D dråper... Fikser ikke lukten som sitter i i all evighet)
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Vil absolutt ikke anbefale å gi tran i badekaret. Hørte om ei som hadde prøvd dette. Ungen gulpet/spyttet ut igjen og det stinket tran av den ungen i en uke etterpå til tross for daglige bad! Altså; ingen god ide!
Kate77 Skrevet 25. mars 2008 #6 Skrevet 25. mars 2008 Kjøp møllers dobbel. Så stikker du hull på kapslene med en nål og klemmer innholdet inn bakerst i munnen på baby. Veldig lite gris:)
OsloMor Skrevet 25. mars 2008 #7 Skrevet 25. mars 2008 Ja, eller den kapselen med jordbærsmak har jeg hørt er veldig effektiv med tanke på å få i ungen tran;) Ingen av mine har villet ha tran før vi begynte med fast føde, vi bruker tran au naturelle, siden Møllers kuttet ut barnetranen:-(.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 jeg hadde ganske suksess med teskje med tran, men gullungen (6 mnd) liker det ikke akkurat. Hun pleier å sprelle desperat med bena og se lidende ut, men inntill i kveld gikk det greit så lenge jeg holdt skjeia lenge nok inne i munnen hennes - da måtte hun bare svelge, trodde hun. - Inntill i kveld, da fant hun ut hvordan hun skulle overvinne meg: Hun blåste ut når hun fikk skjeia i munnen. Dette gjentok seg tre ganger - fin fontene hver gang (Jeg fikk spruten i ansiktet. Ugg!) Hun frydet seg tydelig og syntes hevnen var søt. Jeg får prøve noe annet - kanskje kaptein sabelatann tran med tutti frutti smak eller den med jordbær som ble nevnt her...?
hilly- fødeklar med nr. 3. Skrevet 26. mars 2008 #9 Skrevet 26. mars 2008 Jeg fikk råd om å bruke 5 ml. sprøyte. Den skal man putte forsiktig langs insiden av kinnet så langt du mener ikke er ubehagelig for barnet og sprøyte litt ned i halsen. Bortsett i fra smaken, er ikke denne prosessen ubehagelig for dem.Gjenta dette til all tranen forhåpentligvis er i magen på babyen:) Smil masse hver gang barnet har svelget slik at barnet får positive assosiasjoner til å ta tran. Lykke til!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå